به گزارش پردیسان نوین، محسن حاجی میرزایی روز سه شنبه در آئین بزرگداشت مقام معلم با حضور رییس جمهوری که از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با استانداران برگزار شد افزود: در صددیم رابطه خردمندانه ای بین مکان، تحرک جمعیت و نظام آموزشی برقرار کنیم و ۳۷۰ مدرسه را در این زمینه پیش ببریم. وی با بیان […]
به گزارش پردیسان نوین، محسن حاجی میرزایی روز سه شنبه در آئین بزرگداشت مقام معلم با حضور رییس جمهوری که از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با استانداران برگزار شد افزود: در صددیم رابطه خردمندانه ای بین مکان، تحرک جمعیت و نظام آموزشی برقرار کنیم و ۳۷۰ مدرسه را در این زمینه پیش ببریم.
وی با بیان اینکه باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای جامعه ملموس باشد، تصریح کرد: ۲۵ بسته تحولی از راهبردهای سند استخراج شده و مهارت آموزی، کنترل وزن و چاقی، مدرس خوانا و مکان یابی از جمله این راهبردهاست.
حاجی میرزایی با بیان اینکه هر چه جریان یادگیری جامعه سنجیده تر، هوشمندانه تر و دقیق تر باشد، نهادها کیفی تر خواهند بود اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت رکن مهم جامعه است و این نهاد تابع تصمیمات حکومت است و معلمان نقش کلیدی در نظام تعلیم و تربیت دارند.
وی گفت: معلم کارآمد می تواند جایگزین همه کاستی ها باشد و معلم حامل امانت نظام و خانواده است و نظام برای دست یابی به اهدافش، چشم امید به اقدامات و تدابیر معلمان دارد و خانواده ها فرزندان خود را به معلمان می سپارند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش تقویت توانمندی های علمی معلمان و افزایش صلاحیت های حرفه ای و انگیزه و تحکیم نقش الگویی برای معلمان و ارتقای منزلت و معیشت معلمان است اظهار داشت: رشد جوامع به اندازه صلاحیت معلمان است.
وزیر آموزش و پرورش از تشکیل ستاد ارتقای جایگاه کیفی و کمی معلمان در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: طرح رتبه بندی معلمان با هدف مشخص کردن صلاحیت و توانمندی های تخصصی این قشر در دولت تدبیر و امید تدوین شده است.
وی با بیان اینکه در زمینه مسکن فرهنگیان اقدامات ویژه ای انجام شده است گفت: برای ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی با وزارت راه و شهرسازی توافق و زمین اختصاص داده شده و روز گذشته عملیات اجرایی ۱۴ هزار و ۵۰ واحد از این تعداد در ۱۱ استان انجام شد.
حاجی میرزایی افزود: مطالبات فرهنگیان در سال ۹۸ علیرغم همه سختی هایی که دولت داشت، به بهترین وجه انجام و با کمترین بدهی نسبت به سال های اخیر وارد سال ۹۹ شدیم.
وی اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا فاصله زیادی بین معلم، دانش آموز و مدرسه ایجاد کرد و سه روز بعد از تعطیلی مدارس، آموزش را از طریق تلویزیون آغاز کردیم و علاوه بر استفاده از پخش زنده، بیش از ۲۷ میلیون بار برنامه های آموزشی تلویزیون دانلود شده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اما پخش تلویزیونی همه نیازها را جواب نمی داد و ارتباط یک سویه بود و برای ارتباط دو سویه شبکه شاد را طراحی کردیم و اکنون بیش از ۱۱ میلیون دانش آموز و ۷۸۰ هزار معلم و مدیر در این شبکه فعال هستند.
وی با بیان اینکه ظرفیت های متنوعی در این برنامه پیش بینی شده است افزود: ما مسئول آموزش دانش آموزان هستیم و اگر از طریق شبکه شاد میسر نشود، از طریق رادیو و تلویزیون و تدوین برنامه های درسی کار انجام می شود.
حاجی میزرایی همچنین با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تکلیف قانونی در اجرای این سند داریم و از سال ۹۰ تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته اما نشانی از تحول را در مدرسه به عنوان کانون اصلی تحول و دانش آموز به عنوان موضوع اصلی تحول شاهد نیستیم.
وی بیان کرد: باید سند تحول برای جامعه ملموس باشد و در این راستا ۲۵ بسته تحولی از راهبردهای سند استخراج کرده ایم که مهارت آموزی، کنترل وزن و چاقی، مدرس خوانا، آجر به آجر و مکان یابی از جمله این راهبردهاست.
وی با اشاره به جزئیات راهبرد آجر به آجر نیز تصریح کرد: سال گذشته خیران ۸۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی به ما کمک کردند که علاوه بر خیران بزرگ دنبال خیران خرد هستیم و هر کس می تواند در حد یک آجر به ساخت مدرسه کمک کند.
Wednesday, 27 November , 2024