به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی ادعای مدیر مرکز مطالعات و پایش محیط کسب و کار به نقل از علی فیروزی در تاریخ بیست و یکم اردیبهشت مبنی بر عدم همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساماندهی و رفع موانع صدور مجوزهای کسب و کار توضیح […]

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی ادعای مدیر مرکز مطالعات و پایش محیط کسب و کار به نقل از علی فیروزی در تاریخ بیست و یکم اردیبهشت مبنی بر عدم همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساماندهی و رفع موانع صدور مجوزهای کسب و کار توضیح نکات ذیل از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضروری است.

۱- در راستای اجرای برنامه جامع اصلاح نظام اداری و با هدف ایجاد دولت الکترونیک و هوشمند سازی و تجمع و تسهیل در صدور مجوزها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکیل کمیته ساماندهی مجوزها و برگزاری بیش از ۱۶ هزارنفرساعت جلسات کارشناسی، حقوقی و مدیریتی موفق به کاهش ۱۰۰ عنوان مجوز شده است. کمیته ساماندهی مجوزها تعداد ۱۳۷ عنوان مجوز تحت نظارت وزارت متبوع را بررسی قانونی، حقوقی و کارشناسی کرده و این امر موجب حذف یا ادغام مجوزها شده است. در این کمیته تعداد ۳۶ عنوان مجوز به تصویب نهایی رسیده و در حال حاضر تنظیم دستورالعمل های مربوطه با استناد به اسناد بالادستی، در دستور کار قرار دارد.

۲- سامانه های صدور مجوز بر اساس روش جدید متناسب سازی شده و برای مجوزهای فاقد سامانه نیز سامانه هایی طراحی و مستقر شد تا از این رهیافت و با استقرار بانک اطلاعات متقاضیان، مدارک کمتری اخذ شده و مراجعه حضوری متقاضیان دریافت مجوز به وزارتخانه با استقرار پنجره واحد خدمات به حداقل رسانده شود.

۳- مرکز مطالعات و پایش محیط کسب و کار، ذیل معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارائی نیز نسبت به راه اندازی سامانۀ پیشخوان مجوزهای دولت اقدام نموده تا دستگاه های اجرایی، شناسنامۀ مجوزها را ثبت نمایند. شناسنامه هادر هیأت مقررات زدائی بررسی و نسبت به حذف مجوزهای غیرضروری و ادغام مجوزهای مشابه و جلوگیری از موازی کاری در دستگاههای اجرائی اقدام نماید. 

در این راستا این وزارتخانه تاکنون ۳۶ عنوان مجوز را در سامانه پیشخوان مجوزهای دولت (G۴B) بارگذاری کرده است. همچنین شناسنامه ۹ دستور العمل پس از بارگذاری، در دستورکار هیات مقررات زدایی وزارت اقتصاد قرار دارد تا بررسی و تصویب شود