ورود قطعات نخستین دستگاه قالب لاینینگ تونل NATM متروی قم

معاون فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم گفت: قطعات قالب هیدرولیک تونل NATM متروی قم برای اجرای لاینینگ نهایی آخرین بخش تونل خط یک مترو وارد کارگاه شد.

معاون فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم گفت: قطعات قالب هیدرولیک تونل NATM متروی قم برای اجرای لاینینگ نهایی آخرین بخش تونل خط یک مترو وارد کارگاه شد.

به گزارش واحد خبر سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، سید عماد معینی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در نخستین روزهای هفته جاری، قطعات قالب لاینیگ تونل NATM خط یک متروی قم که در یکی از کارخانه‌جات معتبر در این زمینه، به همت پیمانکار مجری تونل و تحت نظر مشاور پروژه ساخته شده است، به محل پروژه حمل شد.

وی افزود: این قالب تمام مکانیزه از ۳ بخش فوقانی (برای لاینینگ سقف تونل)، قطعات جنبی (برای لاینینگ دیواره تونل) و بال‌های تحتانی (برای اجرای بخش تحتانی دیواره مجاور رادیه کف) تشکیل شده است که با اتصالات تنظیم کننده لولایی خاص بهم متصل هستند و به طور کامل با استفاده از جک‌های هیدرولیکی حرکت می‌کنند.

معاون فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم تصریح کرد: با استفاده از این دستگاه قالب، در هر مرحله از بتن‌ریزی، یک طول شش متری از کل مقطع دایره‌ای تونل NATM بتن‌ریزی می‌شود، سپس بعد از زمان گیرش بتن، جک‌ها جمع و قالب از بتن جدا شده است تا با نیروی رانش موتور به محل مرحله بعدی منتقل شود.

معینی گفت: ساخت این قالب که وزن تمام شده آن به همراه اتصالات بالغ بر ۴۱ تن است، حدود دو ماه زمان برد و تا دو هفته دیگر در کارگاه مونتاژ می‌شود و آماده استفاده در لاینینگ تونل خواهد بود.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=320270

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: