ورود رام‌های قطارشهری از چین به کشور، نیازمند همکاری وزارت امور خارجه است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

محمدنورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در جلسه تلفیق، تمرکز اصلی بر پروژه‌هایی بود که در حال حاضر تمام ظرفیت‌ها و منابع شهرداری برای تکمیل آن‌ها بسیج شده‌اند؛ مهم‌ترین آن‌ها فاز نخست خط دو متروی اصفهان است که عملیات اجرایی آن به‌خوبی پیش رفته، اما تأمین ناوگان همچنان دغدغه اصلی است.

وی با بیان اینکه بخشی از ناوگان مترو از گذشته توسط شهرداری خریداری، اما انتقال آن‌ها به کشور با مشکلاتی روبه‌رو شده است، افزود: این قطارها از چین خریداری شده است و برای ورود نیازمند همکاری وزارت امور خارجه هستیم، همچنین طبق قرارداد ۳۱۵ رام قطاری که متولی آن وزارت کشور است، قرار است تعدادی واگن تخصیص پیدا کند، اما هنوز زمان دقیق ورود آن‌ها مشخص نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اگر همکاری‌های ملی و استانی به‌موقع انجام و ناوگان تأمین شود، هدف ما راه‌اندازی فاز نخست تا پایان سال جاری است.

نورصالحی گفت: حدود ۱۰ کیلومتر از رینگ چهارم افتتاح شده، اما ادامه مسیر با چالش‌هایی روبه‌رو است؛ سه کیلومتر از مسیر باید از اراضی راه‌آهن عبور کند و به‌رغم اینکه این اراضی دولتی و بایر است، راه‌آهن جمهوری اسلامی همکاری لازم را نکرده است، در حالی که در خاتون‌آباد با وجود مالکیت‌های متعدد، توانستیم مسیر را آزاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جلساتی با حضور استاندار و وزیر راه و شهرسازی در اصفهان و تهران برگزار شده، اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است که امیدواریم با ورود جدی‌تر مسئولان، این مانع برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پس از رسیدن رینگ به اتوبان شهید دستجردی مسیر باید از اراضی ارتش عبور کند که موافقت‌های کلی گرفته شده است، اما در مرحله اجرایی نیاز به پیگیری دارد، سپس از جنوب شهر عبور کرده و به اتوبان ذوب‌آهن می‌رسد و وارد شهرستان خمینی‌شهر می‌شود؛ در این بخش، دولت باید به‌طور مستقیم ورود کند، زیرا احتمال دارد شهرداری خمینی‌شهر توان اجرایی لازم را نداشته باشد.

نورصالحی خاطرنشان کرد: در جلسه تلفیق این هفته بودجه سال ۱۴۰۳ شرکت نیک‌اندیش و شرکت متروی منطقه اصفهان بررسی نهایی شد؛ سازمان قطار شهری مجری طرح است و شرکت متروی منطقه بهره‌بردار خطوط یک و دو محسوب می‌شود و نکاتی که باید در اجرای بودجه سال جاری و سنوات آینده رعایت شود، در جلسه مطرح و جمع‌بندی شد.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=333184

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: