ورود به قرن دوم آیین‌نامه رانندگی/ هوش مصنوعی، خودروهای هوشمند و نجات جان‌ها

وزیر راه و شهرسازی در همایش صدسالگی آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی ایران، از نقش تاریخی این سند در ایمنی جاده‌ها و ترافیک گفت و بر ضرورت آماده‌سازی کشور برای عصر خودروهای هوشمند و هوش مصنوعی تأکید کرد. وی از تدوین سند ملی ایمنی راه‌ها و برنامه‌های آینده برای کاهش تلفات رانندگی خبر داد

به گزارش پردیسان آنلاین و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق در همایش صدسالگی آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی ایران اظهار کرد: این آئین‌نامه به‌عنوان یکی از ارکان اصلی نظام حمل‌ونقل کشور، در طی یک قرن گذشته نقشی بنیادین در شکل‌گیری فرهنگ ترافیک و ارتقای ایمنی رانندگی، ایفا کرده است. از صد سال قبل تا امروز، این آئین‌نامه طی دهه‌ها، در چند مرحله بازنگری و روزآمد شد و متناسب با تحولات فناورانه و فرهنگی جامعه، به مسیر تکاملی خود ادامه داده است.

وی افزود: در ورود به قرن دوم آئین‌نامه رانندگی، لازم می‌بینم یادآوری، باید آماده ورود به دنیای هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند و متصل شویم، از فناوری‌های نوین هوشمند تردد بهره گرفته و زیرساخت‌های لازم و نیروی انسانی مجرب و کارآزموده را برای این دنیای جدید آموزش داده و آماده خدمت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستاوردهای کلان در حوزه ایمنی و حمل‌ونقل جاده‌ای، بیان کرد: در همین یک ماه گذشته، تدوین و اجرای سند ملی ایمنی راه‌ها با همکاری همه اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها که نوید بخش شرایط بهتری در بهبود ایمنی راه‌ها خواهد بود.

صادق خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی تدوین برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راه‌ها در قانون برنامه هفتم توسعه، این برنامه با مشارکت همه اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها تهیه و با حمایت دولت و معاون اول در برگزاری نشست شورای عالی حمل‌ونقل و ایمنی کشور، این برنامه برای اجرا توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در ادامه از زحمات همکاران خدوم پلیس راهور (شهری)، پلیس راه و همکاران در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان پزشکی قانونی، اورژانس، وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی راه‌های کشور قدردانی ویژه‌ای کرد.

صادق ضمن تشریح چالش‌های پیش‌رو در حوزه ایمنی ترافیک از مشاوران و پیمانکاران راهسازی درخواست کرد؛ اگر به‌دلیل مشکلات مالی و اعتباری با شرایطی روبه‌رو شدید که باید بین وضعیت ایمن و وضعیت ایمن‌تر تصمیم بگیرند، درباره الزامات اولیه ایمنی راه‌ها، از حقوق مردم در دستیابی به راه مورد انتظار، کوتاه نیامده و گزینه ایمن‌تر را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: به‌طور قطع من به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون ایمنی راه‌ها، از حق مردم در دستیابی به شرایط ایمن رانندگی کوتاه نمی‌آیم و از همکارانم نیز همین مطالبه را دارم.

صادق برنامه‌های آینده وزارت راه و کمیسیون ایمنی راه‌های کشور را توصیف کرد و با بیان اینکه ما در وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون ایمنی راه‌ها، خود را موظف می‌دانیم که با همکاری نهادهای مسئول، به‌ویژه پلیس راهور و پلیس راه، گام‌هایی اساسی و ماندگار در مسیر حفظ جان هموطنانمان برداریم، گفت: ما در کمیسیون ایمنی راه‌ها، از کلیه پیشنهادات و ایده‌های مناسب و قابل اجرا استقبال می‌کنیم.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=324180

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: