حسین بابویی سرپرست فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پردیسان آنلاین در خصوص تصویب ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر تخصیص به حوزه ورزش کشور و انتظارات ورزش پایه کشور از نمایندگان مجلس دارد، اظهار کرد: در ابتدا باید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل اهمیت […]

حسین بابویی سرپرست فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پردیسان آنلاین در خصوص تصویب ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر تخصیص به حوزه ورزش کشور و انتظارات ورزش پایه کشور از نمایندگان مجلس دارد، اظهار کرد: در ابتدا باید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل اهمیت دادن به موضوع ورزش و عنایتی که نسبت به بحث و گسترش این موضوع دارند، تشکر کنم و تشکر ویژه نیز از آقای راستینه نماینده مجلس دارم که برای احیای مجدد قانون ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به نفع ورزش دارند، پیگیری کردند.  

وی ادامه داد: این منبع و اعتبار می‌تواند کمک قابل توجهی برای توسعه ورزش در کشور باشد و زمانی می‌تواند اثربخشی کامل و نتایج امیدبخش کاملی را حاصل کند که قطعا به ورزش پایه به عنوان ابتدایی‌ترین و مهمترین بخش حرکت این قطار بزرگ ورزشی در کشور توجه ویژه شود. 

* ریشه درخت ورزش کشور، ورزش دانش‌آموزی است

بابویی افزود: اگر قرار است منابع و اعتبارات را به حوزه ورزش بدهیم و انتظار داشته باشیم که بتوانیم از این مسیر، نشاط اجتماعی و سطح سلامت جسمی جامعه را افزایش دهیم، هزینه‌های درمان را کاهش دهیم و افتخارات خوبی را کسب کنیم، امکان‌پذیر نیست مگر اینکه در ابتدا به ورزش پایه و دانش‌آموزی توجه کنیم.

وی تصریح کرد: مطئمن هستم که تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این نکته عنایت دارند که اگر قرار است درخت ورزش، میوه‌های خوب اعم از کسب مدال‌های قهرمانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش همگانی و توسعه زیرساخت‌ها داشته باشد، باید به ریشه این درخت توجه شود و این درخت در ریشه ورزش دانش‌آموزی دارد.

سرپرست فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: امروز ۱۴٫۵ میلیون دانش‌آموز در ابتدایی‌ترین و سطح قائده ورزش کشور حضور دارند، هر کمکی که در این بخش می‌شود، اثرات بسیار تصاعدی در بهبود شرایط نشاط و عزت‌مندی ملی به وجود خواهد آورد.

وی افزود: در آستانه سال جدید هستیم و امیدواریم مجلس با نگاه بسیار مثبتی که همیشه نسبت به توسعه ورزش دانش‌آموزی داشتند، عیدی مشخصی را در این زمینه دهند و ان‌شاءالله حداقل ۲۵ درصد از ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به توسعه ورزش پایه اختصاص دهند.

بابویی با بیان اینکه اگر در ورزش پایه توجه لازم نشود، اعتبارات اثربخش نخواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم این اتفاق با عنایت نمایندگان مجلس اتفاق بیفتد.   

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید