به گزارش پردیسان آنلاین و به نقل از رویترز، رسانههای دولتی چین با رویکردی متفاوت به انتقاد از تعرفههای ایالات متحده پرداختهاند، این رسانهها با بهرهگیری از فناوری هوش مصنوعی، ویدئوهایی تولید کردهاند که از نمادها و تصویرسازیهای طنزآمیز استفاده میکنند تا پیامهای خود را به شکلی مؤثر منتقل کنند.
این ویدئوها رباتهایی را نشان میدهد که با مشکلات اقتصادی دستوپنجه نرم میکنند و مصرفکنندگانی که تحت تأثیر تورم قرار گرفتهاند.
یکی از این ویدئوها که توسط CGTN منتشر شده، شامل آهنگی طنزآمیز است که تأثیر تعرفهها بر صنایع و مصرفکنندگان را مورد انتقاد قرار میدهد.
در ویدئویی دیگر از Xinhua، رباتی به نام TARIFF به تصویر کشیده شده است که به جای پیروی از سیاستهای جنگ تجاری خالق خود، خود را نابود میکند، این محتوا نهتنها پیامهای انتقادی را در سطحی گسترده منتقل میکند بلکه نشاندهنده استفاده هوشمندانه از فناوری برای تعاملات سیاسی است.
این ویدئوها بخشی از تلاشهای گسترده چین برای پاسخ به تعرفههای ایالات متحده است که موجب ایجاد تنشهای اقتصادی و اقدامات متقابل از جمله اعمال تعرفه بر واردات و محدودیتهای صادراتی شدهاند؛ بهرهگیری از هوش مصنوعی در این ویدئوها نمایانگر نقش روزافزون فناوری در گفتمانهای سیاسی و اقتصادی است.
چین با این رویکرد خلاقانه، به شکلی جدید و مؤثر پیامهای خود را منتقل میکند و تأثیر فناوریهای پیشرفته همچون هوش مصنوعی را در تعاملات بینالمللی به نمایش میگذارد، استفاده از طنز و هوش مصنوعی در این ویدئوها میتواند شکل جدیدی از ارتباطات سیاسی را ایجاد کند.