رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش دمای هوای بیشتر مناطق کشور در پنج روز آینده و تداوم بارش‌ها در مناطق مستعد خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، ارتفاعات واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق و شمال هرمزگان و پنجشنبه در گیلان، بعضی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان غربی، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه و شنبه در بعضی مناطق گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، رگبار پراکنده رخ می‌دهد و یکشنبه در گیلان، بعضی مناطق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، مازندران، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: از پنجشنبه تا یکشنبه در ارتفاعات واقع در هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست و طی پنج روز آینده در بعضی مناطق شرق، شمال شرق، جنوب شرق به ویژه منطقه زابل، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و مناطقی از استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور به جز استان‌های ساحلی دریای خزر، روند تدریجی افزایش دما به ویژه در مناطق مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در پیش خواهد بود و امروز و فردا دریای عمان مرکز و شرق خلیج فارس، پنجشنبه و جمعه دریای خزر و از جمعه تا یکشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج است.

وی افزود: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف، همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، گاهی افزایش باد با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۸ درجه سانتی‌گراد است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف و گردوخاک، گاهی وزش باد با ۴۱ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف و گردوخاک، گاهی وزش باد با بیشینه ۴۲ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.