رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش نسبی دمای هوا در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: بیشینه دمای هوای اهواز طی پنج روز آینده ۵۰ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما مستقر می‌شود و تنها ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران، شرق تهران، غرب سمنان و استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

وی افزود: سه‌شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، شمال زنجان و قزوین، دامنه‌های زاگرس در همدان، مرکزی، قم و غرب اصفهان نیز افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق وزش باد شدید رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه و پنجشنبه با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، در شمال غرب و غرب، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود و در دامنه‌های البرز واقع در استان البرز، تهران و مازندران نیز در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی، رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود؛ همچنین طی پنج روز آینده در بعضی ساعات وزش باد شدید در نوار شرق کشور به ویژه در منطقه زابل، منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش دید خواهد شد و طی سه روز آینده دریای عمان مواج است.

وی گفت: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با افزایش رطوبت و شرجی با وزش باد با بیشینه دمای ۴۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای هوای این مرکز استان طی پنج روز آینده ۵۰ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف از بعد از ظهر افزایش ابر گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۷ درجه سانتی‌گراد است که بیشینه دمای این مرکز استان تا پایان هفته بین ۳۷ تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با احتمال گرد و خاک با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۱ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف به تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.