مستند «تیکوشین بو مانه‌وه» که هم‌اکنون در مرحله تصویربرداری قرار دارد، به کارگردانی و تهیه کنندگی «هیوا نوربخش»، تصویربرداری و صدابرداری «هوشیار هورامی»، نویسندگی «انور حاجی‌زاده» و دستیار صدا و تصویر «عطا رحمانی‌اقدم» تهیه می‌شود. کارگردان این فیلم مستند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین اظهار داشت: این مستند در پنج قسمت […]

مستند «تیکوشین بو مانه‌وه» که هم‌اکنون در مرحله تصویربرداری قرار دارد، به کارگردانی و تهیه کنندگی «هیوا نوربخش»، تصویربرداری و صدابرداری «هوشیار هورامی»، نویسندگی «انور حاجی‌زاده» و دستیار صدا و تصویر «عطا رحمانی‌اقدم» تهیه می‌شود.

کارگردان این فیلم مستند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین اظهار داشت: این مستند در پنج قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در مرحله تصویربرداری قرار دارد و با توجه به رعایت استانداردهای لازم از نظر کیفیت صدا و تصویر، قابلیت پخش تلویزیونی را نیز دارد.

«هیوا نوربخش» افزود: در این مستند مصاحبه‌های با خیّران، مسوولان، پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره)، اصحاب رسانه و شهروندان مهابادی که در زمینه اقدامات انجام شده در این شهرستان در طرح مقابله با بیماری کرونا فعالیت داشته‌اند انجام شده است.  

وی اضافه کرد: کار تصویربرداری این مستند که از یک ماه قبل شروع شده بود تا پایان هفته جاری به پایان می‌رسد و سپس کار تدوین و صداگذاری آن شروع خواهد شد.

این مستندساز مهابادی گفت: در مستند «تیکوشین بو مانه‌وه» سعی شده تمام ابعاد مختلف همراهی و همگامی اقشار مختلف مردم و مسوولان مهاباد در مقابله با بیماری کرونا به تصویر کشیده شود تا از طریق این مستند، همگامی مردم این شهرستان در مقابله با این بیماری به مردم سایر مناطق کشور نشان داده شود.

«نوربخش» افزود: پس از پایان مرحله ساخت مستند «تیکوشین بو مانه‌وه»، این مستند برای پخش تلویزیونی در اختیار شبکه‌های محلی و سراسری قرار می‌گیرد تا پس از ارزیابی در زمینه پخش تلویزیونی آن تصمیم‌گیری شود.

«هیوا نوربخش» کارگردان و مستندساز مهاباد، کار در سینما را به عنوان بازیگر در سال ۱۳۷۵ به صورت تجربی آغاز کرده و تاکنون علاوه بر مستند «تیکوشین بو مانه‌وه»، ساخت ۱۱ فیلم کوتاه و بلند و مستند «تلاش ماندگار» را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

فیلم‌های «سنوری تالاو»، «پلاک ۱۳»، «هه‌تاو»، «ده‌نگی کومه‌لگا»(صدای مردم)، «رند»، «حسرت سرخ»، «خیال خاو»، «پناهم تویی خودایا»، «یاران ولایت» و «رویا در آتش» به کارگردانی «هیوا نوربخش» تهیه شده است.

این هنرمند علاوه بر سال‌ها تلاش در زمینه کارگردانی در چندین سریال از جمله سریال تلویزیونی «راه و بیراه» نیز به عنوان بازیگر و مسوول هنروران نقش‌آفرینی کرده است.

دیدار و دلجویی روحانیون از پرستاران شاغل در بیمارستان امام خمینی(ره)، حضور گروه سرود ارتش در بیمارستان و ادای احترام نظامی به پزشکان و پرستاران، راه‌اندازی نخستین بیمارستان موقت خیرساز با ۷۲ تخت فعال، جمع‌آوری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات بیمارستانی و تهیه بسته‌های معیشتی توسط خیران و راه‌اندازی مرکز دوخت البسه بیمارستانی رایگان گوشه‌ای از همدلی و همگامی مردم مهاباد در این ایام کرونایی است.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و در سایه هماهنگی مناسب ستاد شهرستانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا، بیشتر اقشار مردمی و مسوولان این شهرستان با همگرایی در یک مسیر مشخص حرکت می‌کنند؛ تا جایی که مشارکت مالی خیران و اقدامات برجسته مسوولان این شهرستان در بسیاری از رسانه‌های استان بازتاب داشته است.