در آستانه سالگرد آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱، بار دیگر دیجی‌کالا و چند پلتفرم دیگر، سردمدار کشف حجاب شده‌اند و سؤال این است: پشت پرده این اقدامات هماهنگ چیست؟

برخی از این پلتفرم‌ها مهرماه گذشته همزمان با اغتشاشات نیز اقدام به همراهی با اغتشاشگران و حامیان خارجی آنها کردند.
 

حالا در آستانه سالگرد اغتشاشات بار دیگر دیجی کالا که از آن به عنوان یک پروژه ضدامنیتی نامبرده می‌شود، سردمدار کشف حجاب شده است.
 

پلمب دفتر مرکزی دیجی کالا

شواهد مختلفی از نحوه بوجود آمدن چنین پلتفرم‌هایی با پوشش استارت‌آپ وجود دارد که نشان می‌دهد این پلتفرم‌ها صرفاً یک کسب و کار اقتصادی نیستند و لایه‌های دیگر غیر اقتصادی دارند.
 

با این حال برخی کارشناسان معتقدند جریانی که با پوشش استارت‌آپ در یک زمان خاص اکوسیستم (تجاری – خدماتی –  رسانه‌ای) را بوجود آورده حالا با خط شکنی در کشف حجاب در حال محک زدن مسئولین کشور و نوع مواجهه آنها با این هنجارشکنی است تا گامهای بعدی خود را عملیاتی کند.

مسلماً نوع مواجهه مسئولین با این جریان می‌تواند زمینه کاهش یا افزایش این اقدامات غیر فرهنگی و ضد امنیتی را فراهم آورد.

تبلیغات پلتفرم “ازکی” و کشف حجاب پرسنل در محیط کاری