سید امیر سامع در گفتوگو با پردیسان آنلاین، با اشاره به اینکه در هر منطقه ۱۵ تا ۳۰ بند برای جلوگیری از آبگرفتگی تدوین‌شده بود، اظهار داشت: تقریباً از مشکلاتی که داشتیم ۷۰ درصد حلشده است و ۲۰ الی ۳۰ درصد در حال انجام یا روی زمین مانده است. معاون خدمات شهری شهرداری قم با […]

سید امیر سامع در گفتوگو با پردیسان آنلاین، با اشاره به اینکه در هر منطقه ۱۵ تا ۳۰ بند برای جلوگیری از آبگرفتگی تدوین‌شده بود، اظهار داشت: تقریباً از مشکلاتی که داشتیم ۷۰ درصد حلشده است و ۲۰ الی ۳۰ درصد در حال انجام یا روی زمین مانده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به لزوم تأمین بودجه برای برخی از مشکلات اساسی‌تر، تأکید کرد: غیر از ردیف‌هایی که مناطق گذاشته‌اند که نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان است در بودجه نیز مستقیماً ردیفی با نام جمع‌آوری آبهای سطحی آورده شده است.

سامع ادامه داد: خیابانهای جدیدی که احداث می‌شوند با لحاظ شدن کانال در بودجه تعریف می‌شوند و اینها جدای هزینه‌ای است که برای تعریض‌های جدید اختصاص داده‌شده است.

وی از اختصاص ۳میلیارد تومان از بودجه شهرداری مرکز به جمع‌آوری آبهای سطحی هم خبر داد و تأکید کرد: این بودجه به منظور کارهایی که فرا منطقه‌ای هستند اختصاص داده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم به ادامه کانال فرهنگیان به عنوان نمونه اینکارهای فرامنطقه‌ای اشاره کرد و افزود: میدان شهید رجایی هم از دیگر این موارد است که در محدوده منطقه سه قرار دارد و  ۳۰۰ میلیون تومان هم قرار شد از اعتبار مرکز به آن اضافه شود.

سامع با تأکید بر اهمیت مطالبه دائم از اقدامات در حوزه جمع‌آوری آبهای سطحی، تصریح کرد: اگر در یک روز ۲۰ – ۳۰ میلیمتر باران بیاید هیچ مشکلی نخواهیم داشت اما مدل بارش عوض شده است.

وی افزود: در شهری که متوسط کل بارش آن در سال  ۱۱۰ میلیمتر است وقتی در نیم ساعت ۲۰ میلیمتر داشته باشیم معلوم است که مدل بارش خیلی غیرعادی است و بخشی از مشکلات ما در جمع‌آوری آبهای سطحی هم به این موضوع برمی‌گردد اما بخش مهمی از آنهم مدیریت است.