رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه اگر هدف در عزاداری‌ها گم شود و به مسائل دیگری پرداخته شد، این عزاداری آن ثمری که باید داشته باشد را ندارد، ادامه داد: شناخت هدف حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و مسیری که او انتخاب کرده در عزاداری‌ها بسیار مهم است.

حسن صمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه قیام عاشورا و حرکت امام حسین (ع) یک بستری را برای شیعیان فراهم کرد که می‌توانیم از آن برای تربیت نفوس استفاده کنیم، اظهار کرد: فراموش نشدن هدف در عزاداری مهم است، چراکه هدف اصلی در عزاداری به راه انداختن قافله و برگزاری عزاداری نیست، بلکه این‌ها وسیله‌ای است برای این‌که بتوانیم با امام ارتباط برقرار کنیم و خودمان را به ایشان نزدیک کنیم.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) کشتی نجات است، افزود: امام حسین (ع) در حالی که به‌اذن‌الله قدرت کامل است، اما برای هدایت ما و برای کنار زدن پرده‌های تاریکی و گمراهی خودش و خانواده‌اش را فدا کرده است، از این رو امام (ع) برای ما قیام کرده است و به دلسوز ماست، عزاداری‌ها باید به گونه‌ای باشد که دیگران را هم سوار این کشتی نجات کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه اگر هدف در عزاداری‌ها گم شود و به مسائل دیگری پرداخته شد، این عزاداری آن ثمری که باید داشته باشد را ندارد، ادامه داد: شناخت هدف حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و مسیری که او انتخاب کرده در عزاداری‌ها بسیار مهم است و اگر کسی تنها جنبه احساسی را در عزاداری‌ها در نظر بگیرد، آن چیزی که باید در این عزاداری محقق بشود، نمی‌شود.

حجت‌الاسلام صمدزاده تصریح کرد: مداحان و سخنرانان در اشعار، مدیحه‌سرایی‌ها و سخنان خود جنبه حماسی، معرفتی و بیان فضائل اهل بیت (ع) را در نظر بگیرند تا مخاطبان بهره کافی را از عزاداری‌های خود ببرند.

وی تاکید کرد: هیئتی که کاری به مصالح اجتماعی، سیاسی نداشته باشد و فقط دنبال این باشد که های‌وهویی راه بیندازد، افرادش دچار جهل مرکبی شده‌اند که نه‌تنها آن‌ها را به امام (ع) نزدیک نمی‌کند، بلکه دورتر نیز می‌شوند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال‌وبختیاری گفت: مکتب امام حسین (ع) مکتب ظلم‌ستیزی، رها شدن از روزمرگی، مقدم داشتن رضای الهی بر خواسته‌های نفسانی و احیای اسلام راستین محمدی از کج‌روی‌ها و بی‌راهه‌های نادرست است.

حجت‌الاسلام صمدزاده اضافه کرد: انسانی که درگیر جلوه‌های دنیا می‌شود، باید بی‌درنگ خود را بر سر سفره امام حسین (ع) حاضر و دل خود را به عاشورای امام (ع) محزون سازد، این حزن نمی‌گذارد انسان غرق در جلوه‌های دنیا شود. عالم حزنی که سیدالشهدا به پا کرده است، بساط تطهیر و حیات طیبه‌ای است که انسان را از آلودگی‌های دنیا پاک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: انسان عاشورایی از دشمن هیچ هراسی به دل راه نمی‌دهد و با تطمیع دشمن دل‌کنده از معرفت‌الله نمی‌شود، کل بساط لهوولعب شیطان هیچ جاذبه‌ای برای عاشورایی‌ها ندارد.