به گزارش پردیسان آنلاین، همایون یزدان پناه در دیدار با آیت‌الله اراکی، اظهار داشت: شهرداری نیازمند تحول بنیادی در مدیریت و نیروی انسانی بود و در قم برنامه‌ها برای نوسازی مدیریت و تحول سازمانی آغازشده است. رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با اشاره به قدمت تاریخی ایران در مدیریت شهری، افزود: ایران با توجه […]

به گزارش پردیسان آنلاین، همایون یزدان پناه در دیدار با آیت‌الله اراکی، اظهار داشت: شهرداری نیازمند تحول بنیادی در مدیریت و نیروی انسانی بود و در قم برنامه‌ها برای نوسازی مدیریت و تحول سازمانی آغازشده است.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با اشاره به قدمت تاریخی ایران در مدیریت شهری، افزود: ایران با توجه به قدمتی که در شهرسازی و مدیریت چالش‌های شهری دارد مسئولیت سنگینی داشته و امروز باید در مدیریت شهری نیز سرآمد دنیا باشد. تا جایی که با کمترین هزینه و تخریب محیط‌زیست به سمت ساخت شهر و شهروند هوشمند حرکت کنیم.

یزدان پناه تصریح کرد: باید در این حوزه پا را فراتر گذاشته و به سمت ساخت شهر حکمت مدار حرکت کنیم زیرا حکمت مداری بسیار بالاتر از هوشمند سازی است.

وی هوشمند سازی را تبیین کرد و گفت: هوشمند سازی تنها خدمات الکترونیک نبوده و باید با همکاری حوزه علمیه و فقه به سمت ساخت شهر هوشمند حرکت کرده و علاوه بر در نظر گرفتن مسائل شهری به مسائل معنوی نیز توجه کنیم.

مشاور شهردار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم ادامه داد: ما دنبال هوشمند سازی ایرانی اسلامی هستیم و نباید تنها به مدل‌های غربی استناد کنیم زیرا با الگوبرداری از غرب ازنظر فرهنگی به مشکل خواهیم خورد و مدل‌های غربی پاسخگوی نیازهای مردم ایران نیست.

یزدان پناه حرکت قم را در مدل‌سازی شهر هوشمند حرکتی نوین دانست و خاطرنشان کرد: ساخت شهری هوشمند اگرچه نیاز به زمان دارد اما حرکت به این سمت شروع‌شده و نیاز به یک سیر منظم و برنامه‌ریزی‌شده داریم.

وی معرفی شهر قم به‌عنوان الگویی در مدیریت اسلامی ایرانی را یکی از اهداف شهرداری قم خواند و افزود:  قم به‌عنوان مرکز جهان تشیع الگوی دنیا بوده و تا ۲۰۲۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود تا علاوه بر بعد دینی و علمی ازنظر فیزیکی و ظاهری و همچنین هوشمند سازی و تکنولوژی نیز مرکز جهان باشد.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم کمک همه نخبگان و علما را دررسیدن به این هدف بزرگ لازم و مهم خواند و تأکید کرد: هر کس امکان کمک برای برقراری ارتباط علم و فقه را به تیم شهرداری دارد می‌تواند وارد این مباحث شده و به ما دررسیدن به شهری حکمت مدار کمک کند.**