به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور وبیناری با موضوع انتخابات از نگاه مذاهب با محوریت اهل سنت و نقش مذاهب در مشارکت حداکثری برگزار شد. در این وبینار افندی غیاث‌الدین بدری از علمای اهل سنت و استاد حوزه علمیه محمدیه تالش با بیان این نکته که […]

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور وبیناری با موضوع انتخابات از نگاه مذاهب با محوریت اهل سنت و نقش مذاهب در مشارکت حداکثری برگزار شد.

در این وبینار افندی غیاث‌الدین بدری از علمای اهل سنت و استاد حوزه علمیه محمدیه تالش با بیان این نکته که در پنجمین دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی قرار داریم و شرایط حساسی بر کشور حاکم است و این انتخابات از هر لحاظ یک انتخابات ساده‌ای نیست بلکه حیثیت نظام است. دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی به این انتخابات چشم دوخته‌اند و نظاره‌گر ما هستند.

افندی بدری در ادامه افزود: دشمن با تشکیل حکومتی که بر طبق گفته‌های خداوند عمل می‌کند موافق نیست و تمام تلاشش را برای جلوگیری از این حکومت به کار می‌بندد. دشمنان کارشان تضعیف نظام است و غیر از این هم از آن‌ها توقعی نیست. آن‌ها تمام تلاششان را انجام می‌دهند تا مردم را تشویق به عدم حضور در پای صدوق رأی کنند.

وی در ادامه گفت: کشور ایران دارای ظرفیت بالایی از اقوام و مذاهبی است که در کنار هم با آرامش و آسایش زندگی می‌کنند و خون‌های زیادی برای این حفظ و ایجاد این نظام و انقلاب تقدیم کشور کرده‌اند. نگه داشتن انقلاب از انقلاب کردن بالاتر و چه بسا مهم‌تر است. در کشورهای منطقه و اطراف بودند ملت‌هایی که انقلاب کردند ولی نتوانستند انقلاب خود را حفظ کنند و به واسطه نداشتن رهبری منسجم انقلابشان دوام نیاورد و از بین رفت.

این استاد حوزه علمیه اهل سنت با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید: «یا ایها الذین آمَنو آمِنوا…» ای کسانی که ایمان آورده‌اید؛ ایمان بیاورید، یعنی ایمان خود را آپدیت و به روز کنید گفت، انتخابات نیز در کشور ما باعث تجدید بیعت با انقلاب و رهبری است و به واسطه‌ی آن مردم ایمان و اعتقاد خود به نظام و رهبری را بروز و آپدیت می‌کنند و با این حضور مردم است که ناکارآمدی‌ها را نابود می‌کنند.

افندی بدری در ادامه گفت: فساد در ادارات و اجتماع بیداد می‌کند با حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی علاوه بر طرد یاوه گویان و دشمنان؛ این امکان ایجاد می‌شود که رئیس‌جمهوری سرکار بیاید که بتواند با فساد مبارزه کند و عدالت را در جامعه بگستراند.

استاد حوزه محمدیه تالش بیان کرد: حضور در انتخابات و رأی دادن دارای آثار و برکات زیادی است، یکی از آثاری که با حضور پر شور همه‌ی اقوام و مذاهب و انتخاب خوب صورت می‌پذیرد؛ تقویت نظام جمهوری اسلامی است.

افندی بدری افزود چشم دشمن با حضور در انتخابات کور می‌شود و ذلیل می‌شوند و موجب شادی دل رهبر انقلاب اسلامی می‌گردد.