«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پردیسان نوین با اشاره به برکناری رضا رحمانی وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت گفت: این یک بدعت است که مقامی با دولتی کار کند و آن دولت را قبول نداشته باشد؛ اگر چنین باشد شرعا باید از آن دولت بیرون برود و در […]

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پردیسان نوین با اشاره به برکناری رضا رحمانی وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت گفت: این یک بدعت است که مقامی با دولتی کار کند و آن دولت را قبول نداشته باشد؛ اگر چنین باشد شرعا باید از آن دولت بیرون برود و در غیر این صورت باید تابع آن باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظر دولت به تفکیک وزارت صنعت و تشکیل وزارت بازرگانی بود، گفت: فکر می‌کنم آقای رحمانی باید همکاری می‌کرد این درحالی است که هیچ پالس و تلاشی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس مشاهده نشد؛ ‌نمی‌گویم او برای تشکیل این وزارت‌خانه، مخالفت می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نامه رضا رحمانی به دولت، اظهار کرد: کاش آن نامه را نمی‌نوشت؛ شاید او بگوید این موضوع را قبول ندارم خب اگر قبول نداری بیا بیرون.  اصل حرفه‌ای کار کردن این است که با دولت باید هماهنگ بود در غیر اینصورت ضرورتی برای ماندن و کارکردن در آن دولت وجود ندارد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول رسیدگی به کیفیت و قیمت خودرو است

جعفرزاده ایمن آبادی در پاسخ به این پرسش که آیا با عزل وزیر صنعت، معدن و تجارت قیمت خودرو کاهش پیدا کرده است، گفت: مسئول خودرو و خودروسازی در کشور کدام وزارتخانه است؟ آیا جز وزارت صنعت، معدن و تجارت،  وزارت خانه دیگری باید پاسخگو باشد؟

وی با بیان اینکه در مجرای افزایش قیمت خودرو، وزیر ۱۰۰درصد  مسئول بود، گفت: ‌نمی‌خواهم بگویم کار نکرده است اما ایشان را پاسخگو ندیدیم. حال برای پاسخگویی باید به کدام وزارتخانه مراجعه کنیم؟ آیا باید از وزیر ارشاد، وزیر بهداشت، وزیر جهاد یا دیگر وزیران پاسخ بخواهیم یا اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگوی افزایش بی‌رویه قیمت های خودرو با این کیفیت پایین باشد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: منکر زحمات ایشان نیستیم؛  اما این زحمات نتیجه نداد و خودرو گران شد و بد هم گران شد. با این شرایط یک کارگر چقدر باید کار کند تا بتواند یک خودرو آن هم پراید بخرد؟ در حالی که زمانی یک کارگر ظرف مدت پنج سال می توانست خودرو تهیه کند امروز ۱۰۰ سال هم تلاش کند نمی‌تواند حتی یک پراید بخرد.

نماینده مردم رشت یادآور شد: نوع نامه نویسی و این نوع رفتار آقای رحمانی کاملا غیرحرفه‌ای بود.