علی اوسط اکبری مقدم عصر شنبه در حاشیه مراسم الحاق ۹ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری به ناوگان حمل و نقل استان در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین ظهار کرد:  با وجود افزوده شدن این  تجهیزات جدید به ناوگان حمل و نقل استان ، همچنان عمر متوسط این ماشین آلات ۲۲ سال است، در حالی که […]

علی اوسط اکبری مقدم عصر شنبه در حاشیه مراسم الحاق ۹ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری به ناوگان حمل و نقل استان در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین ظهار کرد:  با وجود افزوده شدن این  تجهیزات جدید به ناوگان حمل و نقل استان ، همچنان عمر متوسط این ماشین آلات ۲۲ سال است، در حالی که برای به روز رسانی باید عمر ناوگان حمل و نقل مان را به زیر ۱۰ سال برسانیم .

وی با اشاره بر اهتمام برای به روز رسانی ناوگان حمل و نقل استان گفت: در همین راستا،  توافقنامه ای بین استانداری و سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای کشور تنظیم می شود که براساس توافقنامه با استفاده از  منابع استانی و ملی شاهدبه روز رسانی ، نوسازی و تجهیز هر چه سریعتر ناوگان حمل و نقل باشیم و عمر متوسط ماشین آلات  را  به زیر ۱۰ سال کاهش دهیم.

وی تصریح کرد:  ۱۷ دستگاه ماشین آلات برای حوزه راهداری استان از اعتبارات ۹۸  تهیه شده اند که امروز ۹ دستگاه آن به ناوگان حمل و نقل راهداری استان الحاق شد و  امسال در بودجه ۹۹ نیز پیش بینی لازم را برای ماشین آلات جدید خواهیم کرد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نگهداری یک هزار و ۸۷۲ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه و راه اصلی و فرعی و افزون بر ۹ هزار کیلومتر راه روستایی را در استان برعهده دارد.

امروز ۹ دستگاه ماشین آلات سنگین به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی خریداری و به تجهیزات راهداری گیلان افزوده شد.هشت دستگاه دیگر به ارزش ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در آینده نزدیک به مجموع ماشین آلات سنگین استان افزوده می شود.

پیش از این ؛ حوزه راهداری گیلان دارای ۲۸۸ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین  بود که ۹ دستگاه ماشین آلات دیگر امروز  افزوده  شد.

گیلان با داشتن بندرگاه و گمرکات و پایانه از مراکز مهم تجاری شمال گیلان و از مراکز مهم گردشگری کشور است .