به گزارش پردیسان آنلاین، علی نیک با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر قم اظهار داشت: اوایل دهه ۹۰ شهر قم جزو نوسازترین ناوگان تاکسیرانی کشور بود و در آن زمان همه تاکسیها با ۵ سال مدل ساخت در شهر تردد میکردند. وی با بیان اینکه در سالهای گذشته به علت عدمحمایت دولتی و […]
به گزارش پردیسان آنلاین، علی نیک با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر قم اظهار داشت: اوایل دهه ۹۰ شهر قم جزو نوسازترین ناوگان تاکسیرانی کشور بود و در آن زمان همه تاکسیها با ۵ سال مدل ساخت در شهر تردد میکردند.
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته به علت عدمحمایت دولتی و نبود تسهیلات لازم، نتوانستیم اقدامات نوسازی و تبدیل تاکسیهای فرسوده را انجام داده و مجبور شدیم توقف نوسازی را داشته باشیم، افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد تاکسیهای قم نیاز به نوسازی و تبدیل داشته که علیرغم مکاتبات زیادی که با تهران داشتیم متأسفانه هنوز اتفاقی در این زمینه انجامنشده است.
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در تلاشیم بتوانیم از منابع داخلی استان و شهرداری پولی نزد بانکها مسدود کرده و نوسازی را شروع کنیم که این اقدام نیز به مبلغ بالایی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز داشته که امیدواریم با رقم کمتری این اقدام شروع شود.
وی سن فرسودگی تاکسی را ۱۲ سال دانست و ابراز کرد: در سال جاری ۷۲ فقره وام برای نوسازی تعلق گرفت که تا قبل از مدل ۸۴ سهمیه تمام شد که پیگیر هستیم در ماههای آینده سهمیه دیگری اختصاص یابد.
نیک افزایش قیمت خودرو را یکی از دلایل عدمحمایتها ذکر کرد و یادآور شد: متأسفانه افزایش چند برابری قیمت خودرو سبب شده که رانندگان و مجموعه تاکسیرانی توان نوسازی بدون حمایتها را نداشته باشند.
وی در مورد بیمه رانندگان تاکسی نیز خاطرنشان کرد: آخرین سالی که به رانندگان توسط دولت یارانه دادهشده سال ۹۲ بود و از آن سال لیست بیمهها انجامنشده است ولی خبرهای خوبی در راه بوده و به دنبال بیمه رانندگان با یارانه ۵۰ درصدی هستیم.***/ز
Friday, 22 November , 2024