به گزارش پردیسان آنلاین، سید محمد موسوی منش در جلسه‌ای مشترک با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم که با حضور غلامرضا جانقربان معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت همکاری دستگاه‌ها در هویت بخشی به شهر اظهار داشت: سازمان زیبا سازی شهرداری قم با ورود […]

به گزارش پردیسان آنلاین، سید محمد موسوی منش در جلسه‌ای مشترک با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم که با حضور غلامرضا جانقربان معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت همکاری دستگاه‌ها در هویت بخشی به شهر اظهار داشت: سازمان زیبا سازی شهرداری قم با ورود به ساماندهی و زیبا سازی اماکن فرهنگی و تاریخی شهر این همکاری را اغاز کرده است.
وی به بررسی چالشهای شهرداری با اداره کل میراث فرهنگی پرداخت و افزود: متاسفانه یک سری عدم همکاری‌ها هزینه‌های مضاعفی را به شهرداری تحمیل کرده و باعث دوباره کاری‌هایی در بخشهای مختلفی در شهر شده است.
سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم در ادامه گزارشی از فعالیتهای سازمان و نورپردازی مکانهای تاریخی در شهر ارائه داد و اضافه کرد: متاسفانه در چندین پروژه عدم اطلاع رسانی میراث فرهنگی در مرمت بنا، تجهیزات نورپردازی شهرداری از بین رفته است.
وی خواستار همکاری و اطلاع رسانی بیشتر شد و تصریح کرد: درصورت اطلاع رسانی به موقع به شهرداری و سازمان زیباسازی، تجهیزات نور پردازی به موقع جمع آوری شده و بعد از پایان مرمت نیز با هزنیه شهرداری دوباره نصب می‌شود.
موسوی منش در ادامه نورپردازی مساجد تاریخی قم را مطرح کرد و گفت: یکی از طرح‌های شهرداری در ماه رمضان امسال نور پردازی مساجد تاریخی شهر قم بوده که خواستار صدور مجوز و همکاریهای لازم از میراث فرهنگی هستیم.
وی با تأکید دوباره بر هویت بخشی به شهر خاطرنشان کرد: توجه به ابنیه تاریخی و هویت بخشی به شهر می‌تواند علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌های اقتصادی شهر و کشور را نیز مرتع کند.**