شهردار رشت با بیان اینکه حجم کارهای در حال انجام در شهر رشت قابل توجه است، گفت: به زودی نهضت پارک ‌محلات را در شهر اجرا می‌کنیم.

به گزارش پردیسان آنلاین از گیلان، رحیم شوقی امروز _یکشنبه سوم تیر_ با حضور در یکصدوسی‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت در ساختمان جلسات شورا اظهار کرد: نیروهای فداکار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در حادثه تلخ آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت، برای نجات جان بیماران به قلب آتش رفتند، بنابراین جا دارد از تمام تلاش‌های این عزیزان تقدیر و تشکر کنم.

وی با اشاره مصوبه کمیسیون ماده پنج پروژه شهید سلیمانی افزود: تمام مسیر این پروژه را به همراه معاونت شهرسازی طی کردم و از روز اول تاکید داشتم که تمام حقوق افرادی که به نحوی در آنجا حقی دارند حفظ و پرداخت شود.

شهردار رشت با اشاره دیدار خود با برخی معترضین در خصوص پروژه خاطرنشان کرد: در خصوص پروژه شهید سلیمانی در طرح مصوب تمام راه‌ها باز است و یقیناً حق آب منطقه‌ای داشتن حقوقی در آن مسیر است و ما در معبری که در حال بازگشایی است، برای همگان مسیر مشخص در نظر گرفته‌ایم و به معاون شهرسازی شهرداری رشت اعلام می‌کنم که حتماً طرح مصوب را به اطلاع اعضای شورای شهر برساند.

شوقی تصریح کرد: پروژه شهید سلیمانی افتخاری برای شورای ششم و شهرداری محسوب می‌شود و شهرداری یک مسیر طولانی را بدون پرداخت هزینه بازگشایی کرد.

وی با بیان اینکه با اجرای پروژه شهید سلیمانی بسیاری از املاک تعیین تکلیف شده است، گفت: اجرای طرح‌های هندسی در رشت دغدغه بجایی است و هر طرح با نظر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شبیه‌سازی و اجرایی می‌شود، بنابراین تاکید می‌کنم که پس از این در تمام جلسات ترافیک از رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر دعوت شود تا اطلاعات جامع و کامل در اختیار رئیس کمیسیون قرار بگیرد.

شهردار رشت در خصوص پرداخت نشدن حقوق کارگران CNG گفت: تمام حق و حقوق پرداخت شده است و فقط حقوق خرداد را باید پرداخت کنند و بنده تاکید کردم که هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

شوقی با تاکید بر اینکه اجرای ممیزی املاک جزو افتخارات شورای ششم و شهرداری این دوره است، افزود: سال‌ها این موضوع مطرح می‌شد، اما عملیاتی نمی‌شد؛ در حال حاضر تیم‌ها برای اجرای این طرح تشکیل و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شده است و به زودی طرح در شهرداری منطقه چهار اجرا و در شهرداری منطقه یک نیز عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت کارها را پروژه‌محور انجام می‌دهد، اظهار کرد: هر هفته پروژه‌ها را بررسی می‌کنیم و آمار مربوط به پیشرفت آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و به زودی نهضت پارک محلات را در شهر رشت اجرا می‌کنیم.

شهردار رشت گفت: حجم کارهای در حال انجام در شهر، قابل توجه است؛ روز گذشته در نشست با مدیران تمام مناطق اعلام کردم که همه ما تجربه فعالیت در فصول پاییز و زمستان را داریم و باید با شناسایی مناطق آبگیر، از بروز مشکل آب‌گرفتگی در فصول بارانی رشت جلوگیری کنیم.