زهرا شاکر روز شنبه در بازدید از کارگاه تولید ماسک فرهنگیان البرز اظهارداشت: بار اصلی وضعیت در خانه ماندن به دلیل شیوع بیماری کرونا بر دوش زنان است. وی با اشاره به اینکه ایثارگری بانوان دراین روزهای سخت کرونایی با توجه به توصیه های بهداشتی قابل تحسین است، خاطرنشان کرد: مسوولیت زنان در این روزها […]

زهرا شاکر روز شنبه در بازدید از کارگاه تولید ماسک فرهنگیان البرز اظهارداشت: بار اصلی وضعیت در خانه ماندن به دلیل شیوع بیماری کرونا بر دوش زنان است.

وی با اشاره به اینکه ایثارگری بانوان دراین روزهای سخت کرونایی با توجه به توصیه های بهداشتی قابل تحسین است، خاطرنشان کرد: مسوولیت زنان در این روزها برای ایجاد فضایی شاد، مفرح ، آرام و به دور از اضطراب در خانه که از آن به عنوان امن ترین مکان برای مبارزه با بیماری کرونا یاد می شود، بسیار اثرگذار است.

وی ضدعفونی کردن فضای منزل در کنار انتخاب سبد غذایی سالم، نظارت بر رعایت بهداشت فردی و جمعی در محیط خانواده را از دیگر اقدامات تحسین برانگیز بانوان درکانون خانواده ذکر کرد.

شاکر یادآورشد: زنان در کنار وظایف سنگین خانه داری، تربیت فرزندانشان را بر اساس علوم تربیتی ایرانی – اسلامی و رسیدگی به وضعیت تحصیلی آنان را در قالب آموزش فضای مجازی عهده دارند.

وی ادامه داد: برخی از بانوان نیز درخارج ازخانه در عرصه های اجتماعی، درمانی، آموزشی، اداری ، مدیریتی، واحدهای تولیدی ، صنعتی و خدماتی مشغول انجام وظیفه و خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه برای شکست کرونا  و مشارکت مردم برای در خانه ماندن نیاز به مشارکت و مدیریت فعال زنان در محیط خانه و خانواده داریم ، افزود: با سیاست گذاری هوشمندانه بانوان است که می توان حتی در طرح فاصله گذاری اجتماعی به موفقیت دست یافت.

وی عنوان کرد: همدلی و یاری رسانی مردان در کنار مسئولیت های خلق شده، رفتارهای صحیح زوجین با یکدیگر به همراه تقویت مهارت گفت و گو و ارتباط مؤثر بین اعضاء می تواند به میزان قابل توجهی، آسیب های ناشی از بحران کرونا بر نهاد مقدس خانواده را کاهش دهد.

بانوان فرهنگی البرز ۲ کارگاه تولید ماسک در کرج راه اندازی کرده اند.

استان البرز ۲۶ هزار فرهنگی دارد که بیشترآن را بانوان تشکیل می دهند.