مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: نقش شهدا در دیوار سه هزار متری در زنجان کشیده شده است.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین در زنجان اظهار کرد: آمار شهدای استان زنجان ۳۵۳۵ نفر است که در عملیات‌های مختلف به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: این نقاشی دیواری در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و فضاسازی شهری در این باره، روی دیوار تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری واقع در میدان ارتش زنجان به مساحت سه هزار مترمربع اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه موضوع این نقاشی دیواری به صورت روایی و تاریخی از واقعه عاشورا شروع شده است و تا عصر ظهور ادامه دارد، گفت: در این طرح تصاویر شهدا از قبیل شهدای شاخص زنجانی شامل شهدای خدمت، مدافع حرم، سرداران شهید، ترور و غریب اجرا خواهد شد که بزرگ‌ترین نقاشی دیواری در ایران محسوب می‌شود.

برزگر اظهار کرد، بی‌شک همه مدیون خون و از خودگذشتگی این شهدا هستند و باید راهشان را به بهترین شکل ادامه داد، افزود: در همین راستا نقاشی چهره شهدا در دستور کار قرار گرفته و در چند دیوار بلند زنجان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه به‌تازگی نیز نقاشی دیوار سه هزار متری توسط هنرمند زنجانی نقاشی شده است، اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه دستگاه‌ها است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه اجرای نقاشی دیواری توسط محسن یوسفی، هنرمند زنجانی آغاز شده است، افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تلاش می‌شود این طرح تا پایان سال خاتمه پیدا خواهد کرد.

وی از بهسازی مزار شهدا برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مراسم گرامیداشت با همکاری شهرداری خبر داد و گفت: روند بهسازی مزار ۱۱ شهید آرام گرفته در قطعه شهدای بهشت زهرا (س) که تنها به کف‌سازی و نصب کفپوش بتنی اکتفا شده است، یکی از مطالبات بنیاد شهید بوده و باید یادمان شهدا در آنجا جاگذاری شود.