معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: به زودی کیوسک‌های جست‌وجوی قبور در آرامستان بهشت معصومه (س) نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش پردیسان آنلاین از قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم صبح امروز _چهارشنبه سیزدهم تیر_ در جلسه شورای سازمان آرامستان‌های شهرداری قم در خصوص فرایند همسطح‌سازی قبور در آرامستان بهشت معصومه اظهار کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد شهروندان و مطالبات مردمی از هرگونه موافقت و صدور مجوز در مورد ارتفاع و ابعاد غیراستاندارد قبور جلوگیری می‌شود.

وی افزود: ساخت المان‌ها در آرامستان‌ها مطابق اصول معماری و اسلامی است و باید طرحی با محوریت رویکرد و الگوهای اسلامی برای آرامگاه‌های خانوادگی تنظیم شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم از حل مشکل آب در آرامستان بهشت معصومه (س) خبر داد و خاطرنشان کرد: آرامستان بهشت معصومه (س) دو حلقه چاه آب دارد که آن‌ها را به شرکت آب منطقه‌ای واگذار کرده است و این سازمان نیز منابع آبی فضای سبز آرامستان را تأمین می‌کند.

اصفهانیان‌مقدم کاهش الگوی مصرف آب از مهم‌ترین مسائل دانست و تاکید کرد: فضای سبز آرامستان بهشت معصومه (س) یکی از بوستان‌های شهری است و باید آبیاری آن همچون سایر قسمت‌های شهری به صورت مکانیزه انجام شود.

وی با بیان اینکه ارتقای تصفیه‌خانه پساب بهشت معصومه (س) در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: با ارتقای تصفیه‌خانه پساب بهشت معصومه (س) و انتقال خط پساب به شهرک شکوهیه می‌توان از ظرفیت پساب آن استفاده کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم طرح جامع حفظ فضای سبز و طرح جامع آبرسانی را از اولویت‌های معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم دانست و تصریح کرد: در راستای حفظ و توسعه هفت هکتار مساحت فضای سبز آرامستان بهشت معصومه (س) در سال گذشته، ۷۲۰ میلیون تومان صرف شده است.

اصفهانیان‌مقدم افزود: به زودی کیوسک‌های جست‌وجوی قبور در آرامستان بهشت معصومه (س) نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تعرفه‌های پیش‌بینی شده سازمان آرامستان‌های شهرداری قم در سال جاری و سال گذشته با حداقل تعرفه تصویب شده است، گفت: ۱۰۷ درصد از درآمد سازمان آرامستان‌ها شهرداری قم محقق شده و اقبال عمومی و اجرای طرح‌های خدمات رسانی جاذب دو عامل مهم و تأثیر گذار در اجرای اقدامات زیر ساخت عمرانی در آرامستان بهشت معصومه (س) است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به ممنوعیت دفن اموات در آرامستان‌های سطح شهر قم افزود: در این جلسه مقرر شد تا با توجه به توسعه و استانداردسازی آرامستان بهشت معصومه (س) مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم نسبت به پیگیری ممنوعیت دفن اموات در آرامستان‌های سطح شهر قم با حمایت شهرداری مرکز، اقدامات لازم را به عمل بیاورد.