به گزارش پردیسان نوین کمال رضایی یکشنبه اظهار داشت: این نرم افزار کاربردی به منظور دریافت هر چه سریع تر و یکپارچه خدمات الکترونیک در منطقه آزاد اروند، خدمات گردشگری، خدمات سرمایه گذاری و همچنین ارسال گزارشهای مردمی در حوزه بازرسی طراحی و پیاده سازی شده است.
وی افزود: امکان ثبت الکترونیکی شکایت، پیشنهاد ، پیگیری درخواست، وضعیت پرونده در تمام مراحل کارشناسی، امکان ثبت شکایت به صورت صوتی و تصویری در بخش بازرسی این نرم افزار امکانپذیر است و به منظور آگاهی از وضعیت پرونده، پیامکهای مرتبط به شخص شکایت کننده ارسال میشود.
رضایی با اشاره به اهمیت گسترش خدمات الکترونیک در شهرستانهای آبادان و خرمشهر گفت: شهروندان منطقه آزاد اروند میتوانند مشکلات خود را از طریق اپلیکشین اروندیار به مسوولان بازرسی سازمان منطقه آزاد اروند ارجاع دهند و بدون حضور فیزیکی با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از تجمع و رفت و آمد این امکان به وجود آمده تا پیشنهادات، شکایات و سوءجریان را گزارش کنند.
مدیر زیر ساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد اروند افزود: امکان استفاده از خدمات الکترونیکی سازمان منطقه آزاد اروند در بخشهای سرمایهگذاری و گردشگری نیز در این نرم افزار کاربردی پیشبینی شده است.
وی تصریح کرد: در بخش خدمات الکترونیک این نرم افزار امکان دسترسی به سامانه ثبت شرکت، صدور مجوز نقل و انتقال ملک، سامانه خودروهای پلاک اروند، سامانه جامع کسب و کار و سایر سامانههای سازمان فراهم است.
رضایی با اشاره به خدمات این نرم افزار کاربردی، گفت: نسخه یک این نرم افزار بر روی کلیه گوشیهای هوشمند با سیستم عامل اندروید قابل نصب و استفاده است و به زودی در فاز دوم نسخه جدید این نرم افزار برای پیگیری مکاتبات اداری با سازمان، صدور مجوزهای لازم برای فعالان اقتصادی نیز فعال سازی خواهد شد.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.