معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: پویش نذر زائر با هدف اعزام نیازمندان علاقه‌مند به حضور در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی با مساعدت خیران شکل گرفت.

به گزارش پردیسان آنلاین و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری در ستاد اربعین استان، ضمن اشاره به اجرای طرح «نذر زائر» اظهار کرد: پویش نذر زائر با هدف اعزام نیازمندان علاقه‌مند به حضور در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی با مساعدت خیران شکل گرفت.

وی افزود: بر اساس این طرح، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان باید شرایطی را فراهم کند تا افرادی که علاقه‌مند به حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی هستند، اما بضاعت مالی مناسبی ندارند، در قالب این طرح در همایش عظیم حسینی شرکت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر برگزاری اربعین حسینی به روش کاملاً مردمی و با مشارکت مردم بیان کرد: اداره کل حج و زیارت استان باید لیستی از افراد نیازمند که توان مالی جهت حضور در همایش اربعین حسینی را ندارند در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قرار دهد و گزارش آن را به دبیرخانه ستاد اربعین استان ارائه کند، در این طرح جلب مشارکت خیران بسیار ضروری است.

جان‌نثاری در خصوص تأمین پزشک و تهیه و ارسال اقلام دارویی مورد نیاز مواکب خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری و هماهنگی جمعیت هلال‌احمر نسبت به تأمین پزشک و داروهای مورد نیاز مواکب اقدام و نتیجه فعالیت خود را به دبیرخانه ستاد اربعین استان ارائه می‌کند.

وی ضمن تأکید بر طراحی و اجرای برنامه‌های مدون فرهنگی و اعتقادی در مواکب اظهار کرد: مدیران مواکب استان با محوریت کمیته اسکان و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین، باید نسبت به استقرار یک روحانی در محل مواکب اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: به‌منظور تأمین سوخت مورد نیاز خودروهای حامل مسافران اربعین، کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد با هماهنگی و همکاری شرکت فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان، کارت سوخت ویژه جایگاه‌های بین راهی را تهیه و سوخت مورد نیاز جایگاه‌داران را تأمین می‌کند.

جان‌نثاری عنوان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان لیست کامل مشخصات ناوگان حمل‌ونقل خود را بر اساس فرمتی مشخص در اختیار اداره کل راهداری استان قرار می‌دهند و از سویی ایجاد سازوکاری جهت فراهم کردن امکان استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی در خاک عراق به‌ویژه در ایام اربعین نیز ضروری است.