به گزارش پردیسان آنلاین به نقل از شرکت ملی حفاری ایران این واحد که در نوع خود یک کارخانه مجهز بهره‌برداری نفت تلقی می‌شود، بر چهار دستگاه تریلر نصب و جابه‌جایی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به چاه‌های نفتی امکانپذیر است. در آیین رونمایی از واحد سیار فرآورش نفت شرکت ملی حفاری ایران که با […]

به گزارش پردیسان آنلاین به نقل از شرکت ملی حفاری ایران این واحد که در نوع خود یک کارخانه مجهز بهره‌برداری نفت تلقی می‌شود، بر چهار دستگاه تریلر نصب و جابه‌جایی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به چاه‌های نفتی امکانپذیر است.

در آیین رونمایی از واحد سیار فرآورش نفت شرکت ملی حفاری ایران که با حضور صادق خلیلیان، استاندار خوزستان و مدیران‌عامل و ارشد شرکت‌های نفتی در استان خوزستان برگزار شد، افشین ابوالحسنی، رئیس اداره آزمایش چاه و ابزار ویژه شرکت توضیح داد: با پیوستن این واحد به ناوگان خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران امکان ارائه خدمات یکپارچه تخصصی در چاه‌های نفتی به‌ویژه تعمیر چاه‌های در حال بهره‌برداری فراهم شد.

وی گفت: ساخت این واحد با توجه به درخواست مناطق نفت‌خیز جنوب و دستورعمل وزارت نفت درباره ممنوعیت سوزاندن نفت در گودال‌های سوخت، به‌منظور رعایت استانداردهای زیست‌محیطی و کنترل آلاینده‌ها و در راستای جلوگیری از اتلاف انرژی و خسارت مالی ناشی از هدر رفت سرمایه ملی حسب تأکید مدیریت ارشد شرکت در دستور کار قرار گرفت و با امکانات موجود شرکت و استفاده از ظرفیت‌های سازندگان داخلی این تجهیز مهم ساخته و آماده بهره‌برداری شد.

رئیس اداره آزمایش چاه و ابزار ویژه شرکت مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران افزود: دستگاه سیار فرآورش نفت در عملیات‌های اسیدکاری به‌منظور خنثی‌سازی اثر اسید برای جلوگیری از خوردگی شیمیایی ادوات و اتصالات و به‌عنوان یکی از روش‌های ازدیاد برداشت از مخازن نفتی مورد توجه کارفرمایان قرار دارد و در عملیات احیای چاه‌ها و بالابردن دبی تولید با استفاده از مجموعه‌های اسیدکاری و لوله‌مغزی سیار کاربرد دارد.

ابوالحسنی اظهار کرد: مجموعه واحد سیار فرآورش نفت می‌تواند گاز، آب‌ نمک و ذرات شن را از نفت خام تولیدی حاصل از فرآیندهای همزمان جداسازی و با توجه به شرایط هر چاه نفت مربوط را با حذف ذرات جامد به خطوط لوله بهره‌برداری و در نهایت واحدهای بهره‌برداری پمپاژ کند.