در آخرین شب از لیالی قدر که در برخی گلزار شهدای گلستان نیز برگزار شد، علاوه بر قرائت دعای جوشن کبیر و انجام قرآن به‌سر، خطبا و روحانیان در فضلیت احیا و شب زنده‌داری سخنرانی کرده و مداحان نیز به نوحه‌خوانی پرداختند. با توجه به ابلاغیه ستاد ملی کرونا، همه شرکت کنندگان در مراسم‌ها ضمن […]

در آخرین شب از لیالی قدر که در برخی گلزار شهدای گلستان نیز برگزار شد، علاوه بر قرائت دعای جوشن کبیر و انجام قرآن به‌سر، خطبا و روحانیان در فضلیت احیا و شب زنده‌داری سخنرانی کرده و مداحان نیز به نوحه‌خوانی پرداختند.

با توجه به ابلاغیه ستاد ملی کرونا، همه شرکت کنندگان در مراسم‌ها ضمن رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با ماسک‌ و دستکش در این مکان‌ها حضور یافته و به دعا، نیایش و راز و نیاز با پروردگار پرداختند.

در خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به مکان‌های برگزاری مراسم‌، برخی خانواده‌ها از درون اتومبیل‌ و همسایگان و مجاوران مساجد نیز با پهن کردن زیرانداز و روفرشی جلوی در منازل، در این مراسم شرکت کردند.

در این شب و به روال سال های اخیر، برخی از شهروندان گلستانی با حضور در پایگاه های انتقال خون، در طرح نذر خون شرکت کرده و خون خود را اهدا کردند.

در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان نیز بیماران و همراهان‌ آنها همزمان با پخش تصاویر مربوط به مراسم سومین شب قدر، به راز و نیاز و توسل به خدا و ائمه (ع) پرداخته و برای نابودی ویروس کووئید ۱۹ و سلامتی بیماران دست به دعا برداشتند.

در ورودی محل‌های برگزاری مراسم شب قدر، نیروهای هلال احمر علاوه بر سنجش تب شرکت کنندگان، ماسک و دستکش بین مردم توزیع کردند.

خیران، نیکوکاران و تشکل‌های غیردولتی گلستان هم در این شب بسته‌های معیشتی و غذای نذری بین نیازمندان به ویژه در مناطق و محلات محروم و حاشیه شهرها توزیع کردند.

طبق اعلام مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، مراسم احیای شب‌های قدر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در همه مساجد و بقاع متبرکه استان برگزار شد.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

بنابر آمار وزارت بهداشت از ابتدای شیوع این ویروس در کشور تا ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری،  ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر از مردم ایران به این بیماری مبتلا شدند که بر اثر ورود این ویروس به بدنشان ۶ هزار و ۹۳۷ نفر جان باختند و ۹۳ هزار و ۱۴۷ نفر هم با تلاش کادر درمانی بهبود یافتند.