دکتر«مهدی رئوفی» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با پردیسان آنلاین افزود: این نانو محصول در پروسه زمانی هشت ماه موفق به دریافت نشان سیب سلامت از سازمان غذا و دارو شده و اکنون به تولید انبوه رسیده است. وی اظهار داشت: سازمان غذا و دارو این نشان را بر روی محصولاتی قرار می‌دهد که […]

دکتر«مهدی رئوفی» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با پردیسان آنلاین افزود: این نانو محصول در پروسه زمانی هشت ماه موفق به دریافت نشان سیب سلامت از سازمان غذا و دارو شده و اکنون به تولید انبوه رسیده است.

وی اظهار داشت: سازمان غذا و دارو این نشان را بر روی محصولاتی قرار می‌دهد که شاخص‌های سلامتی تعیین شده  را داشته باشند.

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان مرکزی گفت:این نانو پوشش به‌صورت مایع روی سطوح لایه نشانی شده و پس از گذشت ۲۴ ساعت باعث پاکیزگی سطح نسبت به ویروس می‌شود و تاثیر آن تا سه سال ماندگار است.

دکتر رئوفی افزود: خاصیت این نانو پوشش به‌گونه‌ای است که می‌تواند در حوزه پیشگیری از انتقال ویروس‌ها به ویژه کووید۱۹ و آنفلوآنزا نقش‌آفرینی کند چرا که یکی از بزرگترین عوامل انتشار و انتقال ویروس‌ها سطوح، اشیا، دیوارها، کف ساختمان‌ها، میزهای خدمت، عابربانک‌ها، رایانه و ملزومات آن، اتوبوس و تجهیرات عمومی در متروها، مراکز تفریحی و تجاری، بیمارستان‌ها، آشپزخانه، رستوران‌ها است  و فرآیند فتوکاتالیستی ناشی از استفاده این نانو پوشش راهی اصولی در مهار این معضل است.

این عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه اراک گفت: هر لیتر این محصول ۱۸ میلیون ریال قیمت دارد.

دکتر رئوفی افزود: این پوشش نانو شفاف و حاوی ذرات ۳۰ تا ۵۰ نانومتری است و حلال آن آب و اِتانول بوده و ضخامت پوشش بر روی سطوح در نهایت۱۰ تا ۱۰۰ نانومتر است.

عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه اراک افزود: این محصول نانو پوشش مقاومت مکانیکی خوبی دارد و نسبت به اشعه  UVمقاوم است.

دکتر رئوفی بیان کرد: این محصول پوشش قابلیت استفاده در سطوح داخلی ساختمان‌ها، مراکز درمانی و بیمارستانی، شیرآلات بهداشتی، سرویس‌های بهداشتی، مطب‌ها و سایر اماکن عمومی که در معرض ویروس‌ها هستند را دارد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.