ظاهر پور مجاهد روز یکشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: هیچ عذر و بهانه ای برای ادامه ساخت پتروشیمی ابن سینا پذیرفتنی نیست و سرمایه گذاران این طرح هر چه سریعتر عملیات اجرایی را از سربگیرند. وی تاکید کرد: این طرح مطالبه جدی مردم استان است و بیش از این دولت نمی […]

ظاهر پور مجاهد روز یکشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: هیچ عذر و بهانه ای برای ادامه ساخت پتروشیمی ابن سینا پذیرفتنی نیست و سرمایه گذاران این طرح هر چه سریعتر عملیات اجرایی را از سربگیرند.

وی تاکید کرد: این طرح مطالبه جدی مردم استان است و بیش از این دولت نمی تواند پاسخگوی کم کاری های متولیان به افکار عمومی باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: زمین ارزان قیمت، آب و برق در بهترین نقطه همدان برای پتروشیمی ابن سینا آماده شده اما سرمایه گذاران گویا تمایلی برای اجرای طرح ندارند و مدام بهانه جویی می کنند.

پورمجاهد با بیان اینکه ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و آب مورد نیاز این صنعت بزرگ با مساعدت ویژه استان تامین شده است، افزود: مسوولان نهایت تعامل و همکاری را با سرمایه گذاران داشته اند و از هیچ کمکی دریغ نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: به اندازه کافی از این طرح حمایت و پشتیبانی شده و حالا نوبت متولیان است که برادری خود را ثابت کرده و کم کاری های گذشته را جبران کنند.

به نظر اعضای این ستاد ۱۵ روز مهلت داده شد تا هیات مدیره پتروشیمی ابن سینا برای آغاز طرح تصمیم گیری کند و گرنه تمام امتیازهای واگذار شده سلب و صرف طرح های عمرانی و اقتصادی می شود که در صف انتظار قرار دارند.

پتروشیمی ابن سینا از مصوبه های سفر رهبر معظم انقلاب به همدان در سال ۱۳۸۳ است که سالهاست در پیشرفت ۱۰ درصدی متوقف شده است.

به گفته پورمجاهد جابه جایی سرمایه گذاران و تغییر مداوم هیات مدیره و مدیرعامل و بی انگیزی این تیم موجب شده این طرح از زمان بندی تعیین شده عقب بماند.