افراد هنگام انتخاب مقاصد موردنظر برای انجام کار از راه دور باید پارامترهای مختلفی همچون هزینه‌های زندگی، دسترسی به اینترنت، فضای کاری اشتراکی و ویزا را در نظر بگیرند تا بتوانند نهایت استفاده را از این سبک زندگی ببرند. شهرهایی مانند لیسبون و تورنتو به‌راحتی امکانات دورکاری لذت‌بخش را فراهم می‌آورند.

به گزارش سرویس ترجمه پردیسان آنلاین، گزارش‌ها نشان می‌دهد که سبک زندگی عشایر دیجیتال به جریان اصلی این روزها تبدیل شده است، به‌طوری که ۱۷.۳ میلیون کارگر آمریکایی در حال حاضر وضعیت کاری خود را این‌گونه توصیف می‌کنند و طبق گزارش Digital Nomads ۲۰۲۳، حدود ۱۱ درصد از کارگران ایالات متحده عشایر دیجیتال هستند.

محققان دریافتند که از زمان شروع همه‌گیری کووید -۱۹، تعداد عشایر دیجیتال سه برابر شده است و از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ حدود ۱۳۱ درصد افزایش یافته است که نسل Z بیشتر از هر گروه دیگری به این سبک زندگی و کار تمایل دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از عشایر دیجیتال از کار خود بسیار راضی هستند؛ این رقم در مقابل ۵۹ درصد از افرادی که به شیوه معمول کار می‌کنند و از کار خود راضی هستند، رقم قابل‌توجهی است.

رضایت آنها ممکن است تحت تأثیر خوشحالی آنها از شغلی باشد که به آنها امکان سفر می‌دهد و در کنار درآمد بالا، کاهش هزینه‌های زندگی را برای آنها به دنبال دارد. علاوه بر این، فرسودگی شغلی برای عشایر دیجیتال امری بعید است چراکه با زندگی در شهرهای مختلف می‌توانند در کنار فعالیت شغلی خود برای دیدن موزه‌ها، جاذبه‌های فرهنگی و مناظر طبیعی و شرکت در فعالیت‌های ورزشی مختلف وقت بگذارند و از این راه بین کار خود و زندگی بهتر و سالم‌تر تعادل برقرار کنند.

مقاصد برتر برای عشایر دیجیتال

پارامترهای مؤثر در انتخاب مقصد کار از راه دور

هنگام انتخاب مقاصد کار از راه دور موارد مختلفی باید در نظر گرفته شود که در ادامه مهم‌ترین آنها عنوان می‌شود.

هزینه زندگی: هزینه زندگی برای اقامت، غذا و حمل‌ونقل از جمله نگرانی‌های عشایر دیجیتال است و افراد باید قبل از انتخاب مقصد، آن را تخمین بزنند و با میزان درآمد خود مقایسه کنند.

اتصال به اینترنت: دسترسی مطمئن به اینترنت امری غیرقابل چشم‌پوشی است. بعضی مکان‌ها فاقد زیرساخت شبکه مناسب برای پشتیبانی از اینترنت پرسرعت هستند، به همین دلیل برای جلوگیری از هرگونه اختلال در کار، قبل از رزرو محل اقامت باید خدمات اینترنتی محل بررسی شود.

فضای کار اشتراکی: بسیاری از شهرها و اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت مکان آرام اختصاصی ندارند که کارمندان بتوانند به‌راحتی در آن کار کنند. برای موفق بودن در این شهرها، پیداکردن فضای اشتراکی در نزدیکی هتل یا اقامتگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ویزا: عشایر دیجیتالی که قصد دارند برای مدت طولانی در یک مکان اقامت داشته باشند، باید از ویزای بلندمدت و امکان صدور آنلاین ویزا در آن کشور اطمینان حاصل کنند تا مجبور نباشند اقامت خود را به‌طور غیرقانونی تمدید کنند.

مقاصد برتر برای عشایر دیجیتال

بهترین شهرها برای عشایر دیجیتال

چندین شهر در سراسر جهان به دلیل امکانات اقامتی، موقعیت‌های شغلی و عواملی که گفته شد در لیست بهترین مقاصد برای کار از راه دور قرار دارند که در ادامه به بعضی از آنها اشاره می‌شود.

لیسبون، پرتغال

پایتخت پرتغال امکاناتی بیش از اصول اولیه برای حمایت از یک سبک زندگی همیشه در حرکت را ارائه می‌دهد. از شیوه برخورد دوستانه مردم گرفته تا هزینه زندگی مقرون‌به‌صرفه، اینترنت سریع، آب‌وهوای معتدل و غذاهای خوشمزه، این شهر بهشتی برای دورکارهایی است که به دنبال تجربه شیوه زندگی در اروپا هستند.

مردم لیسبون سبک زندگی آرامی دارند و این شهر را برای کارمندانی که با لپ‌تاپ کار می‌کنند، به مقصدی ایده‌آل تبدیل می‌کنند. کسانی که از ۲۰۲۳ به بعد ۳۰۴۰ یورو درآمد داشته باشند (حداقل چهار برابر دستمزد ملی) می‌توانند ویزای عشایری دیجیتال قابل‌تمدید دریافت کنند که مجوز کار در این کشور را فراهم می‌کند و تا پنج سال قابل تمدید است.

مقاصد برتر برای عشایر دیجیتال

تورنتو، کانادا

تورنتو به‌عنوان یکی از امن‌ترین شهرها در آمریکای شمالی به‌ویژه برای مسافران زن شناخته می‌شود. نرخ جرایم مربوط به تبعیض نژادی، سرقت، حمله و جیب‌بری در این شهر پایین است. جمعیت متنوع این شهر و فضای فراگیر آن فرصت‌های زیادی برای معاشرت و ملاقات با سایر شهروندان ارائه می‌دهد. از دیگر مزایای تورنتو سیستم حمل‌ونقل عمومی قابل‌اعتماد آن و دسترسی آسان به اینترنت پرسرعت است. ویزای دیجیتال عشایری کانادا تا ۶ ماه در هر بار معتبر است.

ناسائو، باهاما

ناسائو پایتخت کشور باهاما با مناظر باشکوه و مجموعه‌ای از فعالیت‌های هیجان‌انگیز است که مقصد مناسبی برای عشایر دیجیتال به حساب می‌آید. تورهای پیاده‌روی در شهر، بازدید از کافه‌ها با موسیقی زنده و فضاهای طبیعی بکر از جمله فعالیت‌هایی است که کارمندان می‌توانند در زمان‌های استراحت خود به‌راحتی از آن لذت ببرند. این کشور دارای برنامه باهاما با دسترسی گسترده اقامت عشایر دیجیتال است که به کارمندان امکان می‌دهد تا یک سال در این کشور زندگی کنند.

مقاصد برتر برای عشایر دیجیتال

توکیو، ژاپن

توکیو پایتخت کشور زیبای ژاپن، تنها در ۲۰۲۲، شاهد افزایش ۳۶۹ درصدی کارمندان از راه دور بود. این کشور به‌تازگی برنامه ویزا را راه‌اندازی کرده است که برای کارگران از راه دور تا ۶ ماه اعتبار دارد. علاوه بر الزامات اولیه، کارمندان باید اسنادی مبنی بر درآمد سالانه حداقل ۱۰ میلیون ین یا حدود ۶۴ هزار دلار را ارائه دهند که در صورت تأیید، امکان اقامت در توکیو و سایر شهرهای ژاپن را فراهم می‌کند.

فلگستف، ایالات متحده آمریکا

زیبایی‌های خیره‌کننده و مناظر طبیعی در فلگستف، این شهر را به یکی از مقاصد پرمخاطب در ایالت آریزونای آمریکا تبدیل کرده است. فعالیت‌های سرگرم‌کننده بسیاری در این شهر وجود دارد که اوقات فراغت کارمندان را به‌خوبی پر می‌کند. علاوه بر این، کافه‌های بسیاری در این شهر هست که به فراهم کردن فضای کار دنج و آرامش‌بخش برای کارمندان از راه دور معروف است. کتابخانه عمومی Flagstaff نیز یک گزینه عالی برای کسانی است که به مکانی آرام برای انجام فعالیت‌های خود نیاز دارند. در صورت تمایل به کار در محیط اداری نیز فضاهای کاری اشتراکی در دسترس است.

مقاصد برتر برای عشایر دیجیتال

بانکوک، تایلند

این شهر پر جنب‌وجوش مکانی فوق‌العاده برای افرادی است که دوست دارند کار را با ماجراجویی ترکیب کنند. خیابان Khaosan این شهر به مرکز کوله‌پشتی‌ها معروف است. اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه در این شهر گزینه مناسبی برای کارمندانی است که برای مدت طولانی در یک شهر ساکن می‌شوند. خدمات اینترنتی قابل اعتماد در هتل‌ها و کافه‌های این شهر دلیل دیگری برای انتخاب این شهر توسط عشایر دیجیتال است. ویزای چندبار ورود با اعتبار پنج سال و قابل‌استفاده تا ۱۸۰ روز در این کشور و به‌طور خاص برای مشاغل آزاد و عشایر دیجیتال ارائه می‌شود.

بارسلونا، اسپانیا

زندگی در بارسلونا تجربه منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد که عشایر دیجیتال نباید از دست بدهند. این شهر ساحلی علاوه بر تفریحات تابستانی، سرگرمی‌های بسیاری در دسترس کارمندان قرار می‌دهد. جاذبه‌های دیدنی، کافه‌ها و رستوران‌های‌های جذاب این شهر زمینه‌ساز ارتباطات گسترده بین کارمندان مختلف است. این کشور برای خارجی‌هایی که می‌توانند مدرکی مبنی بر تمکن مالی برای پرداخت هزینه اقامت خود ارائه دهند، تا سه سال ویزای عشایر دیجیتال ارائه می‌دهد.

مقاصد برتر برای عشایر دیجیتال

تایپه، تایوان

تایپه شهری مدرن در تایوان است که به مقصدی ایده‌آل برای عشایر دیجیتال تبدیل شده است و کافه‌ها دسترسی بسیار مناسبی به اینترنت ارائه می‌دهند. چالشی که در این شهر مدرن وجود دارد اقامتگاه‌های گران آن است که در صورت کمبود بودجه کارمندان می‌توانند به صورت اشتراکی در یک مکان اقامت گزینند. حمل‌ونقل عمومی سازمان‌یافته این شهر پرسه زدن در شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری را آسان می‌کند.

تایوان ویزای عشایر دیجیتال ندارد، اما با کارت طلایی تایوان خدمات بهتری شامل مجوزهای اقامت، کار و ویزا برای متخصصان ماهر ارائه می‌دهد که تا سه سال اعتبار دارد و پس از آن، در صورت تمایل افراد می‌توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

مقاصد برتر برای عشایر دیجیتال

فلورانس، ایتالیا

فلورانس مقصد ایده‌آل دیگری برای کارمندان از راه دور و بهترین مقصد تعطیلات است که ویزای عشایر دیجیتالی یک‌ساله ارائه می‌دهد. این شهر با موزه‌های بی‌نظیر خود مورد پسند علاقه‌مندان به هنر قرار می‌گیرد که می‌خواهند در فرهنگ و هنر خلاق غوطه‌ور باشند.

اوکلند، نیوزلند

اوکلند یک شهر چندفرهنگی در جزیره شمالی نیوزلند است که برای کارگران از راه دور ویزا ارائه نمی‌دهد، اما افراد می‌توانند تا ۶ یا ۹ ماه با ویزای گردشگری در این شهر بمانند و در کنار بازدید از این شهر و کشور به انجام فعالیت‌های شغلی خود بپردازند.

مقاصد برتر برای عشایر دیجیتال