دکتر علیرضا حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین اظهار داشت: آموزش مجازی مزیت هایی از جمله امکان ارتباط با دانشجو در هر جای کشور، دسترسی آسان، پیشبرد اهداف آموزشی، آشنایی اساتید و دانشجویان با شیوه های نوین آموزشی، پی بردن به اهمیت فناوری های الکترونیکی و ارتباطی نوین در امر آموزش […]

دکتر علیرضا حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین اظهار داشت: آموزش مجازی مزیت هایی از جمله امکان ارتباط با دانشجو در هر جای کشور، دسترسی آسان، پیشبرد اهداف آموزشی، آشنایی اساتید و دانشجویان با شیوه های نوین آموزشی، پی بردن به اهمیت فناوری های الکترونیکی و ارتباطی نوین در امر آموزش دارد.

وی افزود: رایگان نبودن اینترنت، عدم بهره مندی برابر دانشجویان از خدمات اینترنتی، محدودیت امکانات در واقعی‌تر کردن فضای آموزش نیز از جمله مشکلات کلاس های آنلاین است.

وی گفت: محدودیت در پهنای باند باعث نبود کیفیت در صدا، تصویر و حجم بارگذاری مطالب می شود و آموزش را تا حدودی مشکل کرده است.

حسینی با بیان اینکه محدودیت ها در حوزه آموزشی، فرهنگی و اقتصادی است افزود: در بحث آموزش تمامی دانشجویان با رایانه و کار با آن آشنایی ندارند،  در حوزه اقتصادی گران بودن هزینه اینترنت و در بحث فرهنگی نیز  نبودآشنایی معلمان و استادان با موضوع کپی رایت است.

وی اظهار داشت: حذف تردد های پی درپی،  کاهش هزینه های اضافی مثل رفت و آمد، تغذیه و خوابگاه،  حرکت کردن به سمت دانشگاه سبز و مدیریت سبز از دیگر مزایای برگزاری کلاس های آنلاین است.

حسینی گفت: آموزش مجازی باعث می شود به حفظ محیط زیست نیز کمک کنیم، مصرف و تولید کاغذ کمتر باشد و به سمت دنیای بدون کاغذ حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه به دلیل استفاده از اینترنت آموزش مجازی جهانی است و می توانیم از روش های روز جهان در امر آموزش مجازی استفاده کنیم اظهار داشت: دانشگاه‌های نسل اول و دوم می توانند به همین صورت مجازی کار خودشان را ادامه دهند و به سمت ایجاد زیر ساخت های قوی باشند.

رییس دانشگاه کوثر بجنورد افزود: اما دانشگاه نسل سوم و چهاوم که کارآفرینی و ارتباط با صنعت و جامعه ملاک آنهاست باید از کلاس های سنتی و حضور دانشجویان و ارتباط وتعامل دو طرفه در سر کلاس، کارگاه و آزمایشگاه با حضور دانشجویان و اساتید نیز بهره ببرند.

دانشگاه کوثر بجنورد، ویژه دختران، سال ۹۱ با هفت رشته و جذب ۲۵۰ دانشجو فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و اکنون رتبه دوم دانشجو را در بین دانشگاه های تک جنسیتی کشور دارد.  

هم اکنون افزون بر سه هزار دانشجو در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی این دانشگاه زیر نظر ۵۴ استاد و عضو هیات علمی تحصیل می کنند.

در استان خراسان شمالی بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد و دیگر مراکز دانشگاهی تحصیل می‌کنند.