به گزارش پردیسان آنلاین، مهدی کلانترزاده با تأکید بر اهمیت سامانه ۱۳۷ بر برقراری ارتباط مستقیم بین شهروندان با مدیران شهری، اظهار داشت: یکی از عوامل مهم ساخت شهری توسعه‌یافته برقراری ارتباط مستمر بین شهرداری با شهروندان و تشویق شهروندان به مشارکت فعال در مسائل شهری است. مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با […]

به گزارش پردیسان آنلاین، مهدی کلانترزاده با تأکید بر اهمیت سامانه ۱۳۷ بر برقراری ارتباط مستقیم بین شهروندان با مدیران شهری، اظهار داشت: یکی از عوامل مهم ساخت شهری توسعه‌یافته برقراری ارتباط مستمر بین شهرداری با شهروندان و تشویق شهروندان به مشارکت فعال در مسائل شهری است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با ابراز خرسندی از افزایش تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ به ارزیابی تماس‌ها در دی‌ماه سال جاری پرداخت و افزود: هرماه تماس‌های شهروندان ارزیابی‌شده و پاسخگویی مناطق و سازمان‌ها نیز به مطالبات مردمی به‌صورت مجزا مورد سنجش قرار می‌گیرد.

کلانترزاده بیشترین تماس و مطالبه شهروندان در دی‌ماه را مربوط به موضوع آسفالت دانست و تصریح کرد: در بین مناطق نیز شهروندان منطقه ۴ نیز بیشترین مطالبه را برای آسفالت داشته‌اند.

وی فراوانی موضوعات را موردبررسی قرارداد و بیان کرد: بعد از آسفالت، پارک‌ها و فضای سبز، جمع‌آوری خاک و نخاله،سد معبر، ساخت‌وساز، نظافت و ترافیک به ترتیب بیشترین فراوانی را در بین ۱۹ موضوع مطرح‌شده به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم مشارکت شهروندان منطقه سه را با فراوانی بیش از سه هزار ۴۱۰ تماس بین مناطق قابل‌توجه دانست و گفت: درمجموع در دی‌ماه امسال، هشت هزار و ۹۸۰ تماس با سامانه ۱۳۷ گرفته‌شده است.

کلانترزاده بیشترین موضوعات موردبررسی قرارگرفته از طرف مناطق را نیز تشریح و خاطرنشان کرد: استقرار باکس جمع‌آوری خاک و نخاله، نظافت ویژه در بعضی از معابر، لکه‌گیری آسفالت چاله‌های معابر، آسفالت محل حفاری سازمان، مزاحمت سگ‌های ولگرد و برخورد سیم برق با درختان نیز از بین ۳۰ مورد موضوع خاص پیشگیری شده بیشترین فراوانی را داشته است.

وی ادامه داد: در بین سازمان‌ها نیز بیشترین مطالبات به ترتیب مربوط به سازمان مدیریت پسماند، سازمان پارک‌ها و فضای سبز، سازمان زیباسازی، سازمان ترافیک،سازمان اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در ادامه بیشترین مطالبات مردمی در هر منطقه را به‌صورت مجزا موردبررسی قرارداد و یادآور شد: لکه‌گیری آسفالت چاله‌های معابر در منطقه یک، رفع سد معبر در منطقه دو، وجود خاک و نخاله در منطقه سه، لکه‌گیری چاله‌های معابر در منطقه چهار، ساخت‌وساز بدون مجوز در منطقه پنج، معابر نیاز به نظافت در منطقه ۶، اصناف ایجادکننده سد معبر در منطقه هفت و بازماندن شیرفلکه فضای سبز در منطقه هشت بیشترین تماس را داشته است.

کلانترزاده بیشترین رضایت‌مندی شهروندان را در سه منطقه پنج، هشت و یک دانست و مطرح کرد: بیشترین رضایتمندی شهروندان ازنظر فنی نیز مربوط به مناطق پنج و هشت بوده و همچنین در بین سازمان‌ها نیز این رضایتمندی مربوط به سازمان پارک‌ها فضای سبز و سازمان زیباسازی ثبت‌شده است.***