مشارکت شهروندان نکته کلیدی در مدیریت پسماند است

عباس ذاکریان روز چهارشنبه در هفتمین نشست روسای سازمان‌های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور در سالن رضوان شهرداری قم، افزود: نکته کلیدی و پاشنه آشیل شهرداری قم در مدیریت پسماند مانند بسیاری از کلانشهرهای دیگر، میزان مشارکت شهروندان است و طی ماه‌های اخیر تلاش شده تا نظافت و نگهداری از شهر با مشارکت شهروندان انجام شود تا ضمن کاهش هزینه‌ها حس تعلق خاطر شهروندان نیز افزایش یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: تغییر رفتار شهروندان در مدیریت پسماند و افزایش فرهنگ و اخلاق شهروندی در مسئولیت پذیری نسبت به حفظ نظافت و نگهداری از شهر طی ماه‌های اخیر در قالب برنامه‌های فرهنگی در حال اجرا است.

وی ابراز داشت: یکی از مسائل مهم در مدیریت پسماند این است که نباید پیام‌های متناقضی به شهروندان منتقل شود؛ جانمایی سطل‌های بزرگ جمع‌آوری زباله در کنار فرهنگ‌سازی نسبت به بیرون گذاشتن زباله‌های خانگی رأس یک ساعت معین، نمونه‌ای از این اقدامات متناقض است.

ذاکریان گفت: اگر مشارکت شهروندان در مدیریت پسماند افزایش پیدا نکند، نمی‌توان نسبت به تحقق کامل اهداف پیش‌بینی شده در مدیریت پسماند امید چندانی داشت.****

عباس ذاکریان روز چهارشنبه در هفتمین نشست روسای سازمان‌های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور در سالن رضوان شهرداری قم، افزود: نکته کلیدی و پاشنه آشیل شهرداری قم در مدیریت پسماند مانند بسیاری از کلانشهرهای دیگر، میزان مشارکت شهروندان است و طی ماه‌های اخیر تلاش شده تا نظافت و نگهداری از شهر با مشارکت شهروندان انجام شود … Continue reading مشارکت شهروندان نکته کلیدی در مدیریت پسماند است

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=168336

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: