مدیر منطقه ۵ شهرداری قم گفت: خدمترسانی به مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان و مناسبتهای ملی و مذهبی نیازمند عزم ملی است.
رضا رحیمی در گفتوگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به گردآوری تهدیدها و فرصتهای منطقه پنج شهرداری قم برای تدوین یک برنامه عملیاتی اظهار کرد: با کمک کارشناسان توانستیم یک برنامه عملیاتی کوتاه مدت و یک برنامه بلندمدت برای این منطقه تدوین کنیم.
وی افزود: این منطقه با توجه به حضور مسجد مقدس جمکران، بازار مبل و بازار کفش برای شهر بسیار حائز اهمیت بود و باید هرچه سریعتر نقاط ضعف را شناسایی و مشکلات را رفع میکردیم.
مدیر منطقه ۵ شهرداری قم خاطرنشان کرد: سالیانه حدود ۲۰ میلیون نفر زائر به دلیل وجود مسجد مقدس جمکران در این منطقه حضور پیدا میکنند؛ از طرفی دیگر بلوار پیامبر اعظم (ص) را در این منطقه داریم که تمام مناسبتهای ملی و مذهبی در این بلوار برگزار میشود، همه اینها باعث میشود که نگاه ما به توسعه و برطرف کردن مشکلات این منطقه جدیتر از سایر مسائل باشد.
رحیمی با اشاره به اقدامات و خدماترسانی انجام شده از طرف شهرداری در ایام جشن نیمه شعبان سال ۱۴۰۳، تاکید کرد: بهمن سال گذشته با تلاش همه همکارانم در مجموعه شهرداری قم موفق شدیم میزبانی شایستهای از زائران داخلی و خارجی که در جشن نیمه شعبان در شهر قم حاضر شدند داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: وقتی ارزیابیهای تخصصی را مطالعه میکردم متوجه شدم شهرداری قم در بسیاری از شاخصها همچون نظافت معابر و سرویسهای بهداشتی توانست حداکثر امتیاز را کسب کند.
مدیر منطقه ۵ شهرداری قم گفت: در ایام نیمه شعبان در مدت زمان حدود ۴۸ ساعت حدود ۴ میلیون زائر به قم سفر کرده و در مسجد جمکران حضور پیدا میکنند؛ خدماتی که باید به آنها ارائه شود تنها محدود به امکانات استان نمیشود و باید برای آن از امکانات ملی استفاده کرد.
رحیمی به مسئله پارکینگهای اطراف مسجد جمکران و اهمیت توسعه خطوط مترو تا این مسجد اشاره کرد و افزود: در طول این سالها بخش عمده این خدمترسانیها به عهده شهرداری قم بوده است اما ضرورت دارد در بحث یک سری از زیرساختها اعتبارات ملی پرداخت شود