احد فتوحی، سه‌شنبه اظهار داشت: افرادی که از ثبت این اطلاعات خودداری کنند، کالای انبار آنها مشمول قانون احتکار خواهد بود.او ادامه داد: انبارداران برای ثبت مستمر اطلاعات ورود و خروج کالاها در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا می‌بایست از طریق آدرس www.nwms.ir به این سامانه مراجعه کنند.وی، راه‌اندازی سامانه جامع انبارها را […]

احد فتوحی، سه‌شنبه اظهار داشت: افرادی که از ثبت این اطلاعات خودداری کنند، کالای انبار آنها مشمول قانون احتکار خواهد بود.
او ادامه داد: انبارداران برای ثبت مستمر اطلاعات ورود و خروج کالاها در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا می‌بایست از طریق آدرس www.nwms.ir به این سامانه مراجعه کنند.
وی، راه‌اندازی سامانه جامع انبارها را در جهت اجرای مواد پنج و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و افزود: بر این اساس، مراکزی همچون انبارها، مراکز دپو، سیلوها، سردخانه‌ها، واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی موظف به ثبت اطلاعات مربوط به ورود و خروج کالا و موجودی انبار خود در سامانه انبار هستند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: چنانچه انبارهایی که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی و بازدید قرار می‌گیرد اطلاعات مربوط به موجودی و ورود و خروج کالای آنها در این سامانه ثبت نشده باشد بر اساس  قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مشمول جرائم مربوط خواهند شد.
فتوحی گفت: کالاهای وارداتی و یا تولید داخلی و یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ ارز رسمی نیز در شمول کالاهای هدف ستاد تشدید احتکار و اختفا قرار دارند که باید نسبت به ثبت اطلاعات انبار و همچنین ثبت ورود و خروج این کالاها در سامانه انبار اقدام شود.
وی ادامه داد: برای تمام واحدها و مراکز پس از اقدام به ثبت نام در سامانه انبار، یک حساب کاربری تعریف می‌شود که انباردار از طریق آن حساب به سامانه وارد می شود و علاوه بر ثبت موجودی کالای خود، ورودی و خروجی کالاهای بارنامه‌ای و غیر بارنامه‌ای را نیز درج می‌کند.
او اظهار داشت: کالاهای موجود در انبارها فقط در صورت ثبت در سامانه انبار توسط صاحبان آن کالا مشمول احتکار نخواهد بود در غیر این صورت ضوابط و مقررات احتکار بر آنها مترتب می شود و مشمول مجازات خواهند شد.