به گزارش پردیسان آنلاین، آیت‌الله علیرضا اعرافی جمعه شب در جمع روحانیون و مبلغان دینی یزد که از طریق فضای مجازی برگزار شد افزود: روحانیت یک نهاد فرهنگی و اجتماعی در کنار سایر مجموعه‌های فعال کشور و نقش‌آفرین در تمامی عرصه‌های مورد نیاز جامعه اسلامی است. وی با اشاره به اینکه روحانیون در طول تاریخ همواره […]

به گزارش پردیسان آنلاین، آیت‌الله علیرضا اعرافی جمعه شب در جمع روحانیون و مبلغان دینی یزد که از طریق فضای مجازی برگزار شد افزود: روحانیت یک نهاد فرهنگی و اجتماعی در کنار سایر مجموعه‌های فعال کشور و نقش‌آفرین در تمامی عرصه‌های مورد نیاز جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه روحانیون در طول تاریخ همواره در کنار مردم و خادمی دلسوز برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی و تقویت‌کننده بنیان‌های دینی و اعتقادی بوده ادامه داد: ترویج ارزش‌های اخلاقی و انسانی و تلاش برای حل نیازهای فرهنگی جامعه جزو ماموریت‌های اصلی روحانیون است .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و یادآور شد: روحانیون و طلاب علوم دینی بسیار فعالانه در کنار سایر اقشار و مسوولان، رسالت دینی و اخلاقی خود را به خوبی انجام داد و انتظار می‌رود این همت و روحیه جهادی و انقلابی بر حسب ضرورت تداوم یابد.

اعرافی به نقش منابر و تبلیغ در اسلام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید مطالبی که برای مردم و جوانان در منابر بیان می‌شود بسیار دقیق، قوی و همراه با استدلال باشد که نقش مهمی در ترویج معارف دینی و پاسخگویی سوالات و جوابگوی شبهات متعددی است که توسط دشمنان مطرح می‌شود.

وی به اهمیت مطالعه، تحقیق و پژوهش مستمر و منظم توسط روحانیون در مباحث مختلف برای انجام بهتر وظایف پرداخت که در این ارتباط کارهای خوبی در سطح کشور توسط حوزههای علمیه انجام شده ولی به خاطر اهمیت موضوع باید روز به روز با کار جهادی و انقلابی ادامه داشته باشد.

دانشگاه فرهنگیان تقویت شود

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: برای اینکه بنیان دینی و اعتقادی دانش‌آموزان کشور با وجود توطئه‌های فرهنگی و تهدید نرم دشمنان تقویت شود باید به تربیت معلمان و حمایت مادی و معنوی از دانشگاه فرهنگیان بیشتر در کشور توجه شود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: فضای مجازی با برنامه‌های مخرب خود نسل جوان و اعتقادات مردم را به صورت جدی نشانه رفته است و باید روحانیون و مسوولان با برنامه‌های مناسب برای نظارت بر این فضا و پاسخگویی به سوالات و شبهات نسل جوان اقدام کنند.

امام جمعه یزد اظهار کرد: باید سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور نسبت به معرفی نظام و انقلاب اسلامی بیش از گذشته وظایف خود را انجام دهند که قطعا نقش مهمی در جلوگیری از توطئه‌های فرهنگی علیه کشور دارد و همه در این ارتباط در کشور مسوول هستند.

ناصری یزدی گفت: تاکنون توسط روحانیون کارهای خوبی در تقویت بنیان‌های دینی و اخلاقی مردم و جوانان صورت گرفته ولی به خاطر گسترش توطئه‌های فرهنگی دشمنان کافی نیست و باید در این راستا حوزه‌ها و مبلغان دینی بر تلاش و ایثار خود بیفزایند.

روحانیون در مبارزه با کرونا خوش درخشید

همچنین استاندار یزد گفت: روحانیون و مبلغان دینی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون همراه با مسوولان امر برای پیشگیری و مهار کرونا در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش‌های صادقانه زیادی داشته و خوش درخشیده و باید این روحیه و رویه ادامه داشته باشد.

محمدعلی طالبی افزود: همکاری روحانیون و طلاب در کنار حوزه‌های علمیه در تحقق اهداف و اعمال محدودیت‌ها موجب پیشگیری خوبی در مبارزه با کرونا در استان شد و دغدغه روحانیون در مسایل دینی و اخلاقی مردم و جوانان همواره مدنظر بوده و در ادامه لحاظ می‌شود.

استاندار یزد به اهمیت پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و دینی مردم و جوانان در شرایط کرونایی اشاره کرد که مسوولان استان با جدیت از طرح دیدگاه‌ها و ارایه برنامه‌های مناسب برای آن حمایت می‌کنند و باید همواره برای تقویت بنیان دینی جوانان اقدام کرد.

طالبی اظهار کرد: راه‌اندازی اتاق‌های فکر و برنامه‌ریزی برای پرکردن برخی خلاء‌های فرهنگی  در شرایط موجود جزو ضروریات است که باید بیش از گذشته روحانیون و مبلغان دینی همکاری لازم را با سایر مجموعه‌های فرهنگی استان و پاسخگویی نیازها انجام دهند.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با قدردانی از تلاش روحانیون و مبلغان دینی در برنامه‌های مختلف به خصوص همراهی در پیشگیری از کرونا به ضرورت تلاش بیشتر در پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی در استان اشاره کرد.

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ روحانی و مبلغ دینی دارد.