مدیرگردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با اشاره به اینکه در نوروز امسال هیچ نوع خدمات عمومی‌ای به مسافران ارائه نمی‌شود، تأکید کرد: تمام آثار تاریخی از ۲۶ اسفند تا ۱۴ فروردین تعطیل است؛ اما هم‌وطنان می‌توانند در وبسایت شهرداری، از کاشان بازدید مجازی داشته باشند. حمیدرضا پوربرات در گفتگو با برنامه صبح سیلک […]

مدیرگردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با اشاره به اینکه در نوروز امسال هیچ نوع خدمات عمومی‌ای به مسافران ارائه نمی‌شود، تأکید کرد: تمام آثار تاریخی از ۲۶ اسفند تا ۱۴ فروردین تعطیل است؛ اما هم‌وطنان می‌توانند در وبسایت شهرداری، از کاشان بازدید مجازی داشته باشند.

حمیدرضا پوربرات در گفتگو با برنامه صبح سیلک به معرفی تارنمای شهر مجازی کاشان به آدرس city.kashan.ir پرداخت و تشریح کرد: هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه به این سامانه جاذبه‌های مهم شهر را همراه با تصاویر چندبعدی به صورت پاناروما ببینند و در زیرمجموعه آن اطلاعات تمامی جاذبه‌های کاشان و شهرهای اطراف را مطالعه کنند.

وی طراحی این تارنما را به همت واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کاشان دانست و تصریح کرد: با این ایده کاشان هم‌ردیف کلان‌شهرهایی مانند تهران، اصفهان، تبریز و… در تحقق گردشگری مجازی قرارگرفته و امید آن می‌رود در آینده به صورت چندزبانه کاشان را به جهانیان معرفی کند.

پوربرات توجه به بحث آموزش و بهبود زیرساخت‌ها را از رسالت‌های بخش گردشگری شهرداری در عصر کرونا قلمداد و اذعان کرد: کرونا با تعطیلی بازدید گردشگران از بناهای تحت پوشش شهرداری حداقل حدود ۲ میلیارد تومان به بخش گردشگری این نهاد خسارت زد؛ اما فرصت ارتقای آموزش‌های گردشگری برای فعالان این بخش و نیز مرمت بناهای تاریخی برای نجات‌بخشی آنها را فراهم کرد.

مدیرگردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در پایان طراحی بسته‌های فرهنگی دانش‌آموزی به صورت مجازی در قالب مسابقه با کمک اداره آموزش و پرورش، راه‌اندازی کارناوال شادی در قالب حرکت اتوبوس گردشگری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر، اجرای مسابقه‌های ورزشی در پارک‌ها و اکران تبلیغات محیطی با موضوع مشاهیر را از جمله برنامه‌های نوروزی برای تقویت روحیه و نشاط اجتماعی شهروندان معرفی کرد.