جعفر مروارید روز چهارشنبه در نشست برنامه‌ریزی فرهنگی دوران پساکرونا افزود: برخی از این رویدادها نظیر فعالیت‌های نمایشگاهی نیاز به تغییر در مدل برگزاری دارد و برخی فعالیت‌ها نیز باید به صورت مجازی برگزار شود که تحقق این موارد نیازمند برنامه‌ریزی و حمایت است. وی ادامه داد: نشست‌های مختلف با متولیان حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی برای رسیدن […]

جعفر مروارید روز چهارشنبه در نشست برنامه‌ریزی فرهنگی دوران پساکرونا افزود: برخی از این رویدادها نظیر فعالیت‌های نمایشگاهی نیاز به تغییر در مدل برگزاری دارد و برخی فعالیت‌ها نیز باید به صورت مجازی برگزار شود که تحقق این موارد نیازمند برنامه‌ریزی و حمایت است.

وی ادامه داد: نشست‌های مختلف با متولیان حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی برای رسیدن به یک وفاق و اجماع کلی برگزار شد و همدلی خوبی در زمان شیوع بیماری کرونا بوجود آمد که امید است این همدلی و اتفاق نظر تداوم داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کارنامه اصحاب فرهنگ و هنر در کنترل و مقابله با بیماری کرونا موفقیت آمیز بوده است، اصحاب فرهنگ و هنر با حضور در پویش‌ها، برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، هنری در فضای مجازی، ارایه آموزش‌ها و آگاهی بخشی‌ها، حضور موفق و تاثیرگذار داشتند، همراهی راهبردی اصحاب فرهنگ و هنر نشان داد فرهنگ زنده است و در دل خانواده‌ها و مردم یک جزء انکارپذیر به شمار می‌رود.

وی افزود: پس از عبور از شرایط اضطراری ناشی از کرونا، اصحاب فرهنگ و هنر می‌توانند نقش راهبردی خود را تدوام بخشند.

مروارید با اشاره به برآورد هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال خسارت ناشی از کرونا به حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی خراسان رضوی ادامه داد: چون خسارت‌های وارده به بخش فرهنگ و هنر در کل کشور محاسبه شده است، تصمیم گیری در خصوص جبران این خسارت ها هم ملی است، این اداره کل بنا به وظیفه ذاتی خود خسارات را برآورد و به تهران گزارش کرده است.

از نیمه اسفند ماه سال گذشته به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا همه فعالیت‌ها و مراکز فرهنگی، هنری و قرآنی خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور بنا به ابلاغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعطیل شد و این تعطیلی‌ها همچنان ادامه دارد.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۱۸۳ نفر رسیده است.

جدیدترین آمارهای رسمی ثبت شده در جهان نشان می‌دهد تاکنون بیش از پنج میلیون نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

براساس این آمار، همچنین تاکنون افزون بر ۳۲۵ هزار نفر از این مبتلایان در جهان جان خود را از دست داده‌ و نزدیک به ۲ میلیون نفر بهبود یافته‌اند.