صیاد سلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین افزود: بر اساس ارزشیابی توصیفی، اعلام عدم ارتقاء دانش آموز به پایه بالاتر در خردادماه ممنوع بوده و بر این مبنا اولیا نگران یادگیری دانش آموزان نباشند چرا که معلمان تلاشگر با همراهی مدیران توانمند، یاریگر دانش آموزان خواهند بود. وی اضافه کرد: در […]

صیاد سلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین افزود: بر اساس ارزشیابی توصیفی، اعلام عدم ارتقاء دانش آموز به پایه بالاتر در خردادماه ممنوع بوده و بر این مبنا اولیا نگران یادگیری دانش آموزان نباشند چرا که معلمان تلاشگر با همراهی مدیران توانمند، یاریگر دانش آموزان خواهند بود.

وی اضافه کرد: در دوره ابتدایی نیز ارتقاء دانش‌آموز فرایند محور بوده و با توجه به شرایط کنونی آزمون پایانی و امتحان به عنوان ملاک ارتقا نیست و طبق دستورالعمل ارزشیابی توصیفی باید انجام شود.

این مسؤول ادامه داد: تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی دوره  ابتدایی با محوریت معلم، مدیر و طرح در شورای مدرسه انجام می‌شود و هرگونه آزمون و امتحان پایانی (پایه ی اول تا پنجم) ممنوع است و همچنین در خرداد ۹۹ امتحانات هماهنگ پایه ششم، با توجه به شیوع بیماری کرونا ملغی اعلام شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به آیین نامه، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی و تحلیل و تفسیر وضعیت یادگیری دانش‌آموزان تا اسفندماه بر اساس فعالیت های طی سال و پوشه کار، چک لیست، فعالیت های کلاسی، تکالیف مهارت محور و سایر ابزارهای جمع آوری اطلاعات و از اسفند به بعد از طریق پیام رسان شاد و خود آموز بهاری و نمون برگ ها و آزمون‌های عملکردی و سایرفعالیت‌های متنوع انجام شده به طرق مختلف توسط معلم تنظیم و جهت تایید به شورای مدرسه واگذار می شود.

سلامی، با تشریح شیوه نامه ارزشیابی توصیفی، نیز افزود: معلمان مدارس به همراهی مدیر مدرسه موظف به تکمیل کردن برگ جدول بررسی وضعیت پوشش تحصیلی دانش آموزان هستند، چنانچه دانش آموزی با توجه به تحلیل و تفسیر اطلاعات و داده ها به انتظارات نرسیده باشد برنامه تکمیلی خرداد ماه را ضمیمه فرم کرده و با همکاری مدیر مدرسه شرایطی را ایجاد کنند که دانش آموزان به استانداردهای لازم دست یابند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش  استان زنجان، از تلاش های بی دریغ و ماندگار معلمان دلسوز و مدیران پرتلاش به عنوان سفیران امیدبخش درگذر از بحران ها و همراهی اولیا در راستای استمرار یادگیری دانش آموزان در شرایط بیماری کرونا همراه و همدل، یاریگر بودند تقدیر کرد.

در زمان حاضر ۵۷۲ کلاس درس پیش دبستانی به تعداد ۱۲ هزارو ۱۸۴ نفر نوآموز تحت پوشش این اداره کل قرار دارند که هر چند آمار بیش از رقم یاد شده است، اما تعدادی از آنها فاقد کد رسمی بوده و به لحاظ آماری در سامانه سناد اطلاعات قابل دسترسی ندارند.