مدیرآموزش و پرورش بروجرد:‌ مشکلات شبکه شاد برطرف شود

شهر قم این روزها شاهد تحولی بزرگ در شبکه حمل و نقل خود است. پروژه تقاطع غیرهمسطح کبیری که با سرمایه‌گذاری ۳۳۸ میلیارد تومانی در حال اجراست، نویدبخش آینده‌ای روشن برای روان‌سازی ترافیک در رینگ سوم شهر است. این پروژه عظیم که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته، نشان از عزم جدی مدیریت شهری برای بهبود وضعیت ترافیک دارد.

محمد مهرافزون روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار پردیسان نوین اظهار داشت: همکاران و دانش آموزانی هستند که کد ملی و هویت آنان تأیید نشده و همچنین برخی از همکاران که در چند مدرسه تدریس دارند نتوانسته اند لینک مخصوص به هریک از مدارس خود را تشخیص دهند.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: مشکل اساسی در شبکه شاد این است که برای تعدادی از دروس کلاس ایجاد نشده و همکاران نمی توانند تدریس خود را در شاد ادامه دهند.

مهر افزون اضافه کرد: عدم تعریف دروس کارگاهی و عملی در سامانه و اینکه این دروس ماهیت علمی دارند و نیاز به کار در کارگاه توسط دانش آموزان دارد و با رویکرد اصلی مهارت آموزی مطابق نمی باشد.

وی پیرامون چالش ها و موانع موجود در سامانه شاد ادامه داد: مشخصات شناسنامه ای بعضی از همکاران کامل وارد نشده یا ممکن است با تغییر شماره شناسنامه سریال تغییر یابد و در نتیجه می بایست در سناد ویرایش صورت پذیرد.

 مدیرآموزش و پرورش بروجرد یادآور شد: بعضی از دبیران در ثبت کلاس هایی که در سناد برای آن ها تعریف شده با مشکل مواجه هستند، برای مثال برای دبیری ۱۲ کلاس تعریف شده درصورتی که ۵ کلاس فعال است.

مهر افزون گفت: یکی از چالش ها و مشکلات شبکه شاد مشکل در سرعت اینترنتی به علت ازدیاد کاربران می باشد و افرادی هستند که برای مثال فقط ۲۰ دقیقه آن هم در اوایل ساعات کاری با دردسرهای زیاد متصل می شود و در ادامه ی مسیر با مشکلات مواجه می گردد.

وی افزود: درصد کلیه مدیران به شبکه شاد ۵۷/۸۶% و درصد دانش آموزان ۴۷% می باشد و اگر اختلاف آماری در گزارشات وجود دارد ظاهرا به علت به روز رسانی سیستم شبکه ی شاد می باشد و علت عدم ورود دانش آموزان به شبکه ی شاد به سبب این است نیروهای غیر رسمی در این آموزشگاه ها حضور دارند و یا اینکه مدیر آموزگار و سرباز معلمند و روستاهای آن ها صعب العبور است.

وی اظهارداشت: ۵۶ مدیر به شبکه ی شاد به دلیل پذیرفتن کدملی و یا گوشی هوشمند ندارند ،وصل نشده اند و مقرر شد که از طریق ارزیابی عملکرد اداره پیگیری های لازم صورت گیرد.

به گزارش پردیسان نوین، تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون ادامه دار شده است و هر چند آموزش و پرورش سعی کرد با استفاده از توان و تجربه معلمان و همکاری رسانه ملی روند آموزش تعطیل نشود، اما آموزش در تلویزیون نتوانست به طور کامل نیازهای آموزشی دانش آموزان را رفع کند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به وجود خلاءهایی در آموزش از راه دور برای دانش آموزان از همان هفته های ابتدایی تعطیلی مدارس، از ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای آموزش مجازی دانش آموزان خبر داده بود که پس از گذشت یک ماه از وعده وزیر سرانجام شبکه اجتماعی دانش آموزان تحت عنوان «شاد»  آماده شد و در خدمت نظام آموزشی قرار گرفت.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=49378

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: