رستم سعداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با پردیسان نوین افزود: غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه صنایع و قطعه‌سازان سبب شده تا بسیاری از بنگاه‌های صنعتی با رکود دست و پنجه نرم کنند. وی با بیان اینکه برخی از مواد اولیه‌ صنایع استان سمنان در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: با گذشت تنها […]

رستم سعداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با پردیسان نوین افزود: غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه صنایع و قطعه‌سازان سبب شده تا بسیاری از بنگاه‌های صنعتی با رکود دست و پنجه نرم کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مواد اولیه‌ صنایع استان سمنان در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: با گذشت تنها ۲ ماه از آغاز سال، قیمت این مواد افزایش چشم‌گیر و ناگهانی داشته است.

رییس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان ادامه داد: چگونگی قیمت‌گذاری و افزایش ۶۰ درصدی قیمت مواد اولیه‌ تولیدی در داخل باید مشخص و جلوی افزایش بی‌رویه گرفته شود، چرا که این امر ضربه به پیکره واحدهای تولیدی و صنعتی است.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید از افزایش قیمت مواد اولیه در بازار سرمایه جلوگیری کند تا واحدهای صنعتی کشور و استان سمنان بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

سعداللهی با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید، بیان کرد: تغییر لحظه‌ای قیمت مواد اولیه موجب شده تا تولید برخی محصولات صنایع با کندی پیش رود و این مساله مانعی بر سر راه تحقق شعار سال برای جهش تولید است.

وی ابرازداشت: توانایی ادامه فعالیت برخی سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان به علت نوسان قیمت‌ها مواد اولیه و در پی آن تامین این مواد کاهش یافته و احتمال تعطیلی لحظه‌ای واحدها وجود دارد.

رییس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان یادآور شد: در این شرایط سخت و بحرانی دولت با نگاه ویژه‌ای به کمک بخش خصوصی بیاید.

۱۲۳ واحد قطعه ساز در استان سمنان فعال است.
استان سمنان حدود یک هزار و ۸۵۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.