به گزارش پردیسان آنلاین، سید امیر سامع پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به سردرگمی دستگاه‌ها در پذیرش و یا عدم پذیرش مسافر به شهر قم اظهار داشت: امسال سفر به استان قم با […]

به گزارش پردیسان آنلاین، سید امیر سامع پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به سردرگمی دستگاه‌ها در پذیرش و یا عدم پذیرش مسافر به شهر قم اظهار داشت: امسال سفر به استان قم با دوگانگی روبرو است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: پذیرش یا عدم پذیرش مسافر مسئله‌ای است که باید به آن توجه کنیم زیرا مهمانسراها و مدارس و دیگر دستگاه‌ها امکان اسکان مسافران را نداشته و درزمینه ارائه خدمات و اسکان به مسافران با مشکلاتی روبرو هستیم.

سامع افزود: برای جشن‌های نیمه شعبان در سال‌های قبل از دی‌ماه برای تدارک این جشن‌ها و ارائه خدمات مطلوب برنامه‌ریزی و جلسات مستمری برگزار می‌شد ولی اکنون شرایط فرق کرده و بدون برنامه باید به دنبال اسکان مسافر بوده و شهر قم چنین شرایطی ندارد.

وی عنوان کرد: سال گذشته مشخص بود که نباید مسافری را پذیرا باشیم اما امسال ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه ورود مسافر به قم را داده درحالی‌که مدارس و مهمانسراها نمی‌توانند هیچ مسافری را پذیرش کرده و هتل‌های استان هم تا امروز ۳۵ درصد اشغال‌شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اظهار داشت: در سال‌های قبل، در کنار مدارس و مهمانسراها مسافران در ۱۸ نقطه شهر امکان چادر زدن داشته و خدماتی به آن‌ها ارائه می‌شد، اما اکنون شرایط تغییر کرده و برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و پیاده‌روی خودجوش شهروندان نیز نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

سامع از آمادگی شهرداری قم در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان خبر داد و گفت: باید پارکینگ‌های اضطراری را برای این امر در نظر گرفته و برای پیشگیری از ازدحام و رعایت پروتکل‌های اتوبوس‌های بین‌شهری را افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شلوغی مسافر در اتوبوس‌های حمل‌ونقل شهری قم، گفت: تعداد اتوبوس‌های درون‌شهری نیز اضافه‌شده تا بتوانیم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در اتوبوس‌ها را رعایت کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در ادامه به‌روز بازارها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت روز بازارها کارگروهی با حضور اعضای مرکز بهداشت تشکیل‌شده و با جدیت مصوبات مرکز بهداشت اجرا و روز بازارها ساماندهی می‌شود.***