معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قطعی برق چاه‌های آب کشاورزی یکی از مشکلات حوزه کشاورزی است، گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده وزارت نیرو قول داده تا قطعی برق کمتر شود که کشاورزی آسیب نبیند.

به گزارش پردیسان آنلاین از اصفهان، محمدابراهیم حسن‌نژاد امروز _یکشنبه بیست و هفتم خرداد_ در حاشیه افتتاح فاز سوم گلخانه شاه‌نظری در شهرستان گلپایگان اظهار کرد: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان اصفهان ۹۰ پروژه با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و کمک تسهیلات دولتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه قطعی برق چاه‌های آب کشاورزی یکی از مشکلات حوزه کشاورزی است، افزود: با توجه به پیگیری‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده وزارت نیرو قول داده تا قطعی برق کمتر شود که کشاورزی آسیب نبیند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه واحدهای دامداری خارج از شهرها و روستا مجوز ندارند، افزود: مهم‌ترین مشکلات این واحدها به دلیل رعایت نکردن حریم و دستورالعمل‌های دامپزشکی و عدم همخوانی با قانون تغییر کاربری است که وزارت جهاد کشاورزی در راستای ساماندهی این واحدها در حال تجدید نظر است.

دیم کاری در مساحت حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان انجام می‌شود

مهرداد مرادمند، مدیر کل جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه دیم کاری در مساحت حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان انجام می‌شود، اظهار کرد: دیم کاری در مناطقی انجام می‌شود که ۳۵۰ میلی‌متر بارندگی داشته باشد تا گندم با کیفیتی برداشت شود.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین دیم کاری در شهرهای سمیرم و فریدون‌شهر، بویین میاندشت انجام می‌شود، افزود: بارش‌های مناسبی در استان برای دیم کاری نداریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان از استان‌های پیش‌رو در احداث گلخانه است، افزود: مساحت گلخانه‌های استان بیش از ۳۰۰۰ هکتار است که بیشتر در شهرهای تیران و کرون، دهاقان، شهرضا و گلپایگان است.

مرادمند با اشاره به اینکه طرح احداث گلخانه شاه نظری ۲۰ هکتار است که امید می‌رود با پرداخت تسهیلات مابقی طرح توسعه گلخانه عملیاتی شود، گفت: عمده محصولات گلخانه‌ای استان اصفهان به کشورهای روسیه، اوراسیا، جنوب خلیج فارس و کشورهای عربی صادر می‌شود.

۸۰ درصد محصولات گلخانه‌ای شهرستان گلپایگان به خارج کشور صادرات می‌شود

علی‌اصغر میرزایی، مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با اشاره به اینکه فاز سوم طرح توسعه ۲۰ هکتاری گلخانه شاه‌نظری افتتاح شد، اظهار کرد: مساحت فاز سوم طرح توسعه گلخانه سبزی و صیفی‌جات یک و نیم هکتار است که برای هر هکتار گلخانه ۱۱ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر جهادکشاورزی گلپایگان افزود: در شهرستان گلپایگان ۲۸.۵ هکتار گلخانه سبزی و صیفی، و ۲.۵ هکتار گلخانه تولید گل‌شاخه بریده وجود دارد که ۸۰ درصد این محصولات به خارج کشور صادرات می‌شود.