حسن حاتمی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین اظهار داشت: واحد تولیدی هدف ایرسا واقع در شهرک صنعتی خوی در حال تولید یک‌هزار ماسک سه لایه به صورت روزانه و همچنین انواع مواد ضدعفونی و انواع شوینده و آرایشی و بهداشتی است. وی ادامه داد: «آنیل طب آذران» در حوزه تولید مواد […]

حسن حاتمی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین اظهار داشت: واحد تولیدی هدف ایرسا واقع در شهرک صنعتی خوی در حال تولید یک‌هزار ماسک سه لایه به صورت روزانه و همچنین انواع مواد ضدعفونی و انواع شوینده و آرایشی و بهداشتی است.

وی ادامه داد: «آنیل طب آذران» در حوزه تولید مواد بهداشتی از جمله صابون، شامپو، مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، سفیدکننده و جرم گیر فعالیت دارد.

وی بیان کرد: این واحد تولیدی انواع محلول و مواد ضدعفونی کننده را تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: دستکش حریر تنها واحد تولید کننده دستکش‌های جراحی و معاینه در شمال‌غرب کشور بوده و در شهرک صنعتی ارومیه مشغول فعالیت است.

حاتمی بیان کرد: این واحد تولیدی انواع دستکش جراحی و معاینه را تولید و روانه بازار هدف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان در اختیار این تعداد شهرک صنعتی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ مورد از این تعداد در مساحتی بیش از ۶۵۰ هکتار فعال است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.