لیلا رحیمی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور معاونت صنایع دستی استان اقدام‌های پیشگیرانه خود را در این راستا با تعطیلی کارگاه‌های تولیدی، دوره‌های آموزشی و همچنین نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های فروش محصولات آغاز کرد و رعایت تمام دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری را در دستور کار خود قرار داد. وی اضافه کرد: در این […]

لیلا رحیمی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور معاونت صنایع دستی استان اقدام‌های پیشگیرانه خود را در این راستا با تعطیلی کارگاه‌های تولیدی، دوره‌های آموزشی و همچنین نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های فروش محصولات آغاز کرد و رعایت تمام دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری را در دستور کار خود قرار داد.

وی اضافه کرد: در این بین نیاز بود راهکارهایی برای جبران خسارت صنعتگران و معرفی و فروش آثار آنان در نظر گرفته شود که یکی ا از این راه‌ها استفاده مناسب از ظرفیت فضای مجازی بود.

معاون صنایع دستی بوشهر ادامه  داد: ما از طریق صفحه اینستا گرام گالری معاونت، محصولات صنعتگران را معرفی کرده و همچنینن با هماهنگی با مجموعه استانداری در حوزه بانوان و شورای اداری استان موضوع تهیه هدایای نوروزی صنایع دستی را یادآور و صنعتگرانی  در این زمینه به آنان معرفی شد.

رحیمی افزود: راه اندازی خط تولید ماسک در سه کارگاه صنایع دستی با ظرفیت تولید روزانه چهار هزار و ۵۰۰  عدد بر اساس ضوابط دانشگاه علوم پزشکی استان از دیگر اقدام های این معاونت بود تا هم در جلوگیری از انتشار این بیماری سهیم باشیم و هم بخشی از ضررو زیان صنعتگران هم استانی جبران شود.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا و بدلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های حوزه صنایع دستی در استان بوشهر تعطیل شد و در همه زمینه‌ها دچار خسارت و ضرر شدند.

وی اضافه کرد: بیشترین خسارت به بخش تولید وارد شد که در روزهای نوروز و ابتدای سال با برپایی بازارچه‌های موقت و غرفه فروش، تولید کنندگان محصولات خود را عرضه می‌کردند که نزدیک به نیمی از این عدد ، مربوط به همین بخش است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: دیگر بخش‌هایی که تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتند بخش آموزش، فروشگاه‌های صنایع دستی، کارگاه‌های دارای پروانه تولید بودند که با تعطیلی فعالیت‌ها دچار خسارت شدند.

رحیمی، حمایت از همه بخش‌های صنایع دستی را در این بازه را با اهمیت دانست و افزود: پیشنهاد ما برای برون رفت از شرایط کنونی این است که می‌توان با حمایت از صنعتگران و کارگاه‌های صنایع دستی در تهیه مواد اولیه، فراهم سازی زمینه‌های آموزش مجازی، پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش و تسهیلات با نرخ بهره کم به افراد فعال متضرر در این زمینه بار دیگر نشاط را به صنایع دستی استان برگرداند.

معاون صنایع دستی بوشهر یادآورشد: این معاونت همه توان خود را بکار می‌گیرد تا بار دیگر رونق تولید صنایع دستی در استان بوشهر شتاب گیرد و با نشست و همفکری با فعالان این حوزه و ارائه راهکار تلاش می‌شود زمینه مناسب  برای عرضه محصولات فراهم شود.