شهردار مبارکه یکی از ویژگی‌های اصلی فضای سبز این شهر را آبیاری بدون استفاده از آب شرب عنوان کرد و گفت: آبیاری فضای سبز شهر مبارکه با آب غیرشرب انجام می‌شود.

به گزارش پردیسان آنلاین از اصفهان، مصطفی رحیمی امروز _یکشنبه یازدهم شهریور_ در بازدید از عرصه‌های فضای سبز شهری و محلی مبارکه با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب شرب و حفظ منابع آبی، اظهار کرد: اقدامات شهرداری در خصوص تأمین آب برای آبیاری فضای سبز بی‌نظیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ و نگهداری فضای سبز موجود، افزود: اقدامات خوبی در زمینه توسعه فضای سبز شهر مبارکه انجام شده است.

شهردار مبارکه با بیان اینکه نگهداری فضای سبز موجود از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: فضاهای سبز با زندگی روزمره مردم پیوند خورده است؛ بنابراین توسعه و نگهداری فضای سبز در این شهر به لحاظ برخورداری از ویژگی‌های صنعتی، اهمیت بسزایی دارد.

رحیمی اضافه کرد: گسترش و توسعه فضای سبز بوستان‌ها از شاخص‌های توسعه یافتگی شهرها است و تلاش می‌کنیم که در سال‌های آینده سرانه فضای سبز در مبارکه افزایش پیدا کند.

وی یکی از ویژگی‌های اصلی فضای سبز این شهر را آبیاری بدون استفاده از آب شرب عنوان و تصریح کرد: شبکه آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب شهر جدا است، فضای سبز ریه شهرها به شمار می‌آید و از مردم و شهروندان درخواست می‌شود در حفظ و نگهداری از پارک‌ها و فضای سبز شهری همکاری و مشارکت جدی داشته باشند.

شهردار مبارکه با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کاشت با اجرای پروژه «جایگزینی گونه‌های با نیاز آبی بالا با گونه‌های مقاوم» و جایگزینی درختان کم‌آب از دیگر اقدامات شهرداری مبارکه در راستای حفظ و توسعه فضای سبز با وجود بحران کم آبی است، افزود: با توجه به محدودیت‌های آبی در سال جاری، آبرسانی به فضاهای سبز و آبیاری در شب برای جلوگیری از تبخیر انجام می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه بحران آبی به طور کامل رفع نشده است، گفت: با توجه به موضوع کم‌آبی، نگهداری از فضای سبز در اولویت است، از این رو باید همه در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشند.