نادر فخری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت سیمان شاهرود در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین افزود: از ۲ هفته گذشته بازدیدهای هفتگی با هدف بررسی مشکلات و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی با حضور کارگروه جهش تولید شهرستان در دستور کار قرار گرفته است. کارگروه “جهش تولید”شهرستان شاهرود امروز از ۲ […]

نادر فخری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت سیمان شاهرود در گفت و گو با خبرنگار پردیسان نوین افزود: از ۲ هفته گذشته بازدیدهای هفتگی با هدف بررسی مشکلات و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی با حضور کارگروه جهش تولید شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

کارگروه “جهش تولید”شهرستان شاهرود امروز از ۲ مجموعه “کارخانه سیمان” و شرکت دانش بنیان”ریخته گری دقیق پارس” بازدید و مشکلات آنان در زمینه تولید را بررسی کردند.

فخری راه اندازی شرکت دانش بنیان”ریخته گری دقیق پارس” را از افتخارات این شهرستان خواند و گفت: این شرکت با بکارگیری ۱۲۷ جوان تحصیل کرده شاهرود به یکسری طراحی و مدل سازهای جدیدی در صنعت دست یافته اند.

وی ادامه داد: تاکنون برخی از قطعات صنعتی در حوزه نفت و برق را از کشورهای دیگر وارد می کردیم که با راه اندازی این شرکت این قطعات با قیمت بسیار پایین تر، معادل یک پانزدهم قیمت خارجی و با کیفیت به مراتب بالاتری تولید می شود.

وی با بیان اینکه سیمان شاهرود از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: با تلاش مسوولان این شرکت پیگیری هایی برای صادرات این محصول به کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شده است.

به گفته فرماندار شاهرود اراده خوبی در دستگاه اجرایی و قضایی شهرستان برای برطرف کردن موانع تولید در سال “جهش تولید”به وجود آمده است.

وی به بازدیدها و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی درهفته گذشته اشاره کرد و ابراز داشت:از هفته گذشته تاکنون نشست هایی در جهت رفع مشکلات شهرک صنعتی برگزار شد که با همت مسوولان مشکل استقرار خودروآتش نشانی، درمانگاه و پست بانک مرتفع گردید.

فخری با بیان اینکه موضوع آب آشامیدنی و سیل بند شهرک صنعتی هم در دست پیگیری است،افزود: مشکل مجوز برق شرکت پالایشگاه پیروزی هم برطرف شد و واگذاری زمین برای ایجاد پارکینگ تریلی های حامل سوخت این پالایشگاه هم در دست اقدام است.

معاون استاندار سمنان تصریح کرد: مجوز طرح توسعه شرکت فولاد با پیگیری استاندار سمنان صادر و به امور اراضی جهادکشاورزی ارجاع شده است.

چهارشنبه هفته گذشته کارگروه “جهش تولید” از شرکت پالایش نفت و گاز پیروزی و شرکت فولاد شاهرود بازدید کرده و موانع تولید این ۲ مجموعه را مورد بررسی قرار داد.

در شهرستان شاهرود حدود ۳۳۰ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت می کنند که بیش از ۱۰۰ واحد در شهرک صنعتی این شهر مستقر است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان از نوع صنایع کوچک، ۶ درصد صنایع متوسط و بقیه صنایع بزرگ است، ۱۸ مجموعه شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی است.

کل اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ۶ هزار و ۸۸۴ هکتار است.