«نوئل کوین» مدیر موقت «اچ‌اس‌بی‌سی» با اعلام این خبر افزود، به این ترتیب تعداد کارکنان بانک از ۲۳۵ هزار به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید.   این سومین تصمیم عمده بانک یادشده در ۱۰ سال گذشته در راستای سیاست‌های انقباضی بانک به‌شمار می‌رود. مدیران این بانک در سال ۹۵ هم تصمیم گرفتند که ۶۲ شعبه آن […]

«نوئل کوین» مدیر موقت «اچ‌اس‌بی‌سی» با اعلام این خبر افزود، به این ترتیب تعداد کارکنان بانک از ۲۳۵ هزار به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید.  
این سومین تصمیم عمده بانک یادشده در ۱۰ سال گذشته در راستای سیاست‌های انقباضی بانک به‌شمار می‌رود. مدیران این بانک در سال ۹۵ هم تصمیم گرفتند که ۶۲ شعبه آن را تعطیل کنند و بر اثر آن ۱۸۰ فرصت شغلی از بین رفت.   

کارشناسان معتقدند که کاهش نرخ بهره بین بانکی پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی منجر به کاهش سرمایه‌گذاری و عملکرد ضعیف بانک‌ها شده است.

نرخ بهره بین بانکی انگلیس پس از نزدیک به یک دهه، در نوامبر ۲۰۱۷ از بیست‌وپنج صدم درصد به پنج‌دهم درصد افزایش یافت.
بانک مرکزی انگلیس به دنبال افزایش نرخ بهره بین بانکی در آمریکا، در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت که نرخ بهره در این کشور را بیست و پنج صدم درصد دیگر افزایش داده و به هفتاد و پنج صدم درصد رساند.

با وجود گمانه‌زنی‌ها نرخ بهره بین‌بانکی انگلیس پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا همچنان هفتاد و پنج صدم درصد باقیمانده است.

بر اساس گزارش‌ها، درآمد بانک اچ‌اس‌بی‌سی در سال گذشته میلادی ۳۳ در صد نسبت به سال پیش از آن کاهش داشته است. عملکرد این بانک در سال ۲۰۱۹ میلادی در حالی ۱۳.۳۵ میلیارد دلار ثبت شده، که سال پیش از آن ۱۹.۸۹ میلیارد دلار بوده است.

شبکه خبری آی‌تی‌وی گزارش داد، اچ‌اس‌بی‌سی انگلیس بیشترین کاهش نیرو را تجربه خواهد کرد. نزدیک به ۵۱ هزار و ۵۰۰ نیروی کار در ۶۲۱ شعبه این بانک در انگلیس فعالند.
این بانک در سال ۱۸۶۵ توسط توماس ساترلند بانکدار اسکاتلندی در هنگ‌کنگ که از مستعمرات بریتانیا بود، تاسیس شد و اکنون به‌ عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های جهان شناخته می‌شود.

اچ‌اس‌بی‌سی، مالک شبکه‌ای از هفت هزار و ۲۰۰ شعبه بانکی در ۸۵ کشور جهان است. در سال ۲۰۱۲ این بانک با دارایی خالص ۲ هزار و ۶۹۳ تریلیون دلار به ‌عنوان بزرگترین بانک جهان، بر پایه میزان دارایی‌ها شناخته شد.  
سهام این بانک در بازارهای بورس لندن، نیویورک، بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ، بورس یورونکست پاریس و بورس اوراق بهادار برمودا معامله می‌شود.
۲۰۲۳