«سید عباس عراقچی» در گفت و گویی درباره خروج شرکت‌های کره‌ای از بازار ایران اظهارداشت: ما در یک مقطع بسیار مهم تاریخی قرار داریم و فشار حداکثری آمریکا در اوج خود هست. کسانی که با این سیاست آمریکا همراهی می‌کنند و ملت ایران را در این شرایط بسیار سخت تنها می‌گذارند، خیلی طبیعی است که حساب خود را […]

«سید عباس عراقچی» در گفت و گویی درباره خروج شرکت‌های کره‌ای از بازار ایران اظهارداشت: ما در یک مقطع بسیار مهم تاریخی قرار داریم و فشار حداکثری آمریکا در اوج خود هست. کسانی که با این سیاست آمریکا همراهی می‌کنند و ملت ایران را در این شرایط بسیار سخت تنها می‌گذارند، خیلی طبیعی است که حساب خود را برای آینده مشخص کرده اند و حتماً ملت ایران فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: کمپانی‌ها و شرکت‌هایی که ایران را ترک خواهند کرد در آینده اقتصاد ایران در اولویت قرار نخواهند داشت.

عراقچی خاطرنشان کرد: همواره اولویت با تولیدکنندگان داخلی شرکت‌های داخلی و با کارآفرینان داخلی هست و اگر نیاز باشد با شرکت‌های خارجی مراوده ای صورت بگیرد، باز حتماً شرکت‌هایی که در این شرایط در ایران باقی ماندند، اولویت خواهند داشت.
معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: کسانی که ایران را ترک کردند، بدانند بازارهایی را از دست دادند که به آسانی نخواهد توانست دوباره به دست بیاورند.  
بدنبال قطع همکاری شرکت‌های ال جی و سامسونگ کره‌جنوبی با شرکت‌های ایرانی در ماه‌های گذشته متاثر از تحریم‌های آمریکایی، آخرین تابلوهای این دو شرکت در حال جمع‌آوری از سطح شهر، فروشگاه‌ها و مغازه‌هاست و مشتریان و خانواده‌ها می‌توانند محصولات جایگزین سام و جی‌پلاس را استفاده کنند.