سیدمجتبی حسینیپور روز سه‌شنبه در  ارتباط ویدئو کنفرانسی با جمعی از صاحب نظران ، فعالان اقتصادی، صنعتی و استادان دانشگاه استان افزود: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای تحقق اهداف جهش تولید باید به ۲ رده ملی و استانی تقسیم شود. به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، وی اظهار داشت: در بخش مسوولیت‌های استانی، بیش از […]

سیدمجتبی حسینیپور روز سه‌شنبه در  ارتباط ویدئو کنفرانسی با جمعی از صاحب نظران ، فعالان اقتصادی، صنعتی و استادان دانشگاه استان افزود: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای تحقق اهداف جهش تولید باید به ۲ رده ملی و استانی تقسیم شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، وی اظهار داشت: در بخش مسوولیت‌های استانی، بیش از همه استمرار تولید اهمیت دارد زیرا تداوم تولید در استان مقدمه جهش در این بخش محسوب می‌شود.

وی افزود: در مسیر جهش تولید علاوه بر حمایت از همه بخش‌های تولیدی استان ،باید روی ظرفیت کانون‌هایی که با توجه به شرایط اقتصادی و صنعتی استان، تولید را دچار جهش می کند، تمرکز شود.

دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، فروش محصولات و صادرات را از چالش‌های مهم در عرصه تولید استان برشمرد و گفت: با تقویت شرکت‌های واسطه بین تولید و بازار و ارائه راهکارهای مناسب برای حمایت از مصرف کننده، می توان بحران فروش را کاهش داد.

حسینی‌پور حوزه خدمات را از عوامل تقویت بازار دانست و گفت: در سال‌های قبل اتفاقات خوبی در حوزه ارائه خدمات بخصوص در شاخه فروشگاه‌های الکترونیکی و فروش محصولات با شرایط بلند مدت ایجاد شده است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد ایجاد اشتغال پایدار در استان بخصوص بعد از  پدیده کرونا و افزایش ثبت نام دریافت کنندگان بیمه بیکاری را از چالش‌های اقتصاد استان دانست و افزود: هم افزایی بیکاری و تورم باید کنترل شود زیرا می‌تواند آسیب‌های جدی به اقتصاد وارد نماید.

حسینی پور در این راستا کانون‌های اندیشه‌ورزی از جمله اندیشکده‌ها را زمینه‌ساز تصمیم‌های درست در شرایط بحران اقتصادی دانست و گفت: توجه به مشکل بازگشت سرمایه بانک‌ها، بعنوان یکی از منابع تامین سرمایه برای تولید حائز اهمیت است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: هم اکنون بورس در حال کشاندن سرمایه‌ها به سوی این بازار است و در آینده نزدیک با اضافه شدن سهام عدالت، نزدیک به ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران سهامدار بورس می‌شوند.

حسینی‌پور فقدان حضور پررنگ صنایع استان در بازار بورس را هشدار آمیز دانست و گفت: این موضوع صنایع استان را برای تامین منابع مالی و سرمایه در گردش دچار مشکل خواهد کرد .

وی افزود :دولت بعنوان یک نهاد حمایتی دارای ابزار اختیارات و منابع است، درآمدهای نفتی به شدت کاهش یافته و مالیات هم بعنوان یکی از منابع مهم درآمدی دولت دارای سقف مشخصی است که  استفاده از اهرم اسناد خزانه و اسناد تهاتر از سیاست‌های هوشمندانه دولت در سال ۹۸ بود که باعث شد فعالیت‌های عمرانی کشور تداوم پیدا کند .

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سه راهبرد توجه به مباحث نوآوری، بهره‌وری و شفاف سازی انتظارات متقابل بخش خصوصی و دولت را از زمینه‌های تحقق جهش تولید در استان برشمرد.

استان یزد از قطب‌های مهم اقتصادی کشور به خصوص در زمینه صنایع فولاد و کاشی است.